fallback

Citroen C6 се завръща в Европа с още два седана

В компанията са убедени, че този клас коли все още има бъдеще

В цял свят продажбите на кросоувъри се увеличават, но в компанията Citroen са на мнение, че и за седаните има място на пазара, особено ако те бъдат направени така, че да се отличават от общата маса. А това е нещо, което френският производител винаги е можел да прави.

В момента в европейската гама на Citroen, на практика, седани няма. Производството на флагмана C6 с неговото хидропневматично окачване беше спряно още през 2012 г., а средноразмерният модел C5 напусна пазара през 2017 г. Компактният и евтин C-Elysee все още се предлага, но само на някои пазари на континента.

Сега французите ще се опитат да променят това, като пуснат ново поколение на C6. Този модел (на снимката) се предлага в Китай, но на стара платформа - PF3, като е с окачване на пружини. Продажбите на седана падат непрекъснато, като за първите 5 месеца на 2019 г. те са едва 620 единици, което е със 75,3% по-малко от миналата година.

Пред изданието Autocar маркетинговият директор на Citroen - Арно Белони, заяви, че новият флагман на марката ще бъде представен през есента на 2020 г. по време на автосалона в Париж. Дизайнът му ще бъде в стила на концептуалния CXperience от 2016 г., като ще бъде изграден на платформата EMP2 на концерна PSA. Седанът ще получи plug-in хибриден агрегат, както и изцяло електрическа версия, като ще има и модификация със задвижване на четирите колела.

"Много от конкурентите ни напускат сегментите D/E, но в същото време в корпоративните паркове на компаниите, както и в службите за таксита има нужда от такива автомобили. Citroen винаги е акцентирал на стила и комфорта, така че подобни модели биха се продавали добре", смята Белони.

Топ-мениджърът разкри, че новият C6 няма да се върне сам в Европа. Компания ще му правят още два нови седана. Подробности за тях не се разкриват, но става ясно, че те няма да бъдат компактни и евтини, което означава, че не става дума за наследник на C-Elysee. Според Белони, сегментът на бюджетните малки седани е напълно безперспективен и няма смисъл да се харчат пари за разработката на такива автомобили.

Снимки: Citroen 

fallback
fallback
Последни