Агенцията JD Power публикува новата си класация за най-надеждните автомобили. Тя е направена възоснова на мнение на техните собственици за първите 3 месеца след закупуването им като нови. И начело в нея вече не са японски брандове, както беше доскоро, а марки от Южна Корея.
"За производителите е много важно да бъдат в крак с времето - отбелязва Дейв Сърджънт, който е един от онговорниците за подобни изследвания в JD Power. - За целта те трябва да следват две основни тенденции - да оборудват своите автомобили с най-добрите мултимедийни системи и асистенти на водача".
На първо място в класацията, която е направена според броя на проблемите, с които шофьорите се са сблъскали за първите 3 месеца, е премиум-брандът Genesis. На 100 коли от тази марка се съобщава за 63 проблема. След Genesis се нареждат KIA (70/100) и Hyundai (71/100).
Следват три американски марки, докато доскорошните лидери в тази класация Lexus и Toyota са на 7-о и 8-о място. Средният брой проблеми в тази класация е 93/100, като по-добър резултат имат само първите 5 бранда.
Според Сърджънт, лидерството на корейските марки не бива да се приема като изненада, тъй като те отдавна отделят много внимание на усъвършенстването на своите информационно-развлекателни системи, които съчетават функциите на навигация и мултимедия, а също така предлагат добра интеграция със смартфон.
"Клиентите се оплакват от два основни вида дефекти. Някои от тях са локални и се срещат само на един модел - например, произволно гаснещи фарове. Другите са свързани с използването на гласови команди за навигацията. Като цяло, автомобилите вече създават много по-малко проблеми, а качеството при масовите производители се доближава до това при премиум-марките", каза още Сърджънт.
Най-много оплаквания като цяло идват от базовия круиз-контрол и други полуавтономни системи за управление - такива като Cadillac Super Cruise. Големият проблем при тях е, че собствениците на автомобили надценяват прекалено много качествата им. Като цяло, процентът на жалбите от нови автомобили е спаднал с 14% от 2009 о 2019 г.
Снимки: Wired