Популярността на SUV-моделите расте в цял свят и този пазар продължава да завзема нови територии, като засега не се е намерил анализатор, който да се опита да уцели кога и как ще спре този растеж. А някои компании полагат допълнителни усилия, за да поддържат и дори подсилят този ръст като насочват част от клиентите си към SUV моделите.
Типичен пример за това е BMW. Според все още непотвърдена информация марката не планира да представи наследник на 2-Series Active Tourer, както и на 7-местния Gran Tourer. Източниците на списание Autocar твърдят, че това не означава, че тези модели завинаги ще отпадната от гамата, просто в близко бъдеще няма да бъдат обновявани.
Тази теза поддържа и вицепрезидентът на BMW, който отговаря за мениджмънта и развитието на моделите Петер Хенрих.
„Актуалните ни MPV-модели свършиха отлична работа по отношение на това да привлекат нови за марката клиенти – обясни Хенрих. – Сега обаче те не попадат във фокуса на това, което олицетворява BMW. Ние ще търсим миграция на клиентите ни от MPV моделите към нашите SUV-предложения.”
BMW предлага солидна гама SUV-модели – от компактния X1 до внушителния X7, който вече може да се срещне и в Европа, а търсенето на SUV возила не намалява – нито при по-достъпните, нито при премиум марките.