fallback

Renault увеличи пробега на Zoe с 30%

Електрическият хечбек вече изминава близо 400 км с едно зареждане

Renault показа обновена версия на електрическия хечбек Zoe, който е на пазара от 2012 г., а през 2016 г. беше съществено модернизиран. Този път промените са още по-големи, като са както визуални, така и технически. Основната от тях е увеличеният до 390 км пробег, който може да бъде изминат с едно зареждане.

Това се дължи на новата батерия, чийто капацитет е нараснал до 52 кВт/ч. Предлага се е и нова опция за зареждане посредством станции с мощност 50 kW. Благодарение на това, новото Zoe може да измине близо 140 км след само 30-минутен престой за зареждане. Само час зареждане чрез нормална станция пък осигурява пробег от 126 км, а пълният процес отнема близо 9 часа.

Електромоторът, който се използва в Zoe, моделна година 2020, също е нов. Той генерира 135 к.с. и 181 Нм. С тези показатели ускорението 0-100 км/ч отнема 10 секунди, докато максималната скорост е 140 км/ч. Старият двигател със 108 к.с. също е наличен за модела, като и двете версии са оборудвани с функцията „B mode”, която позволява управлението да става почти изцяло с един педал. Друга техническа промяна е и новата спирачна система.

Що се отнася до безопасността, то новият модел е оборудван със системи за аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата, асистент за поддържането й, както и такъв за разпознаване на пътните знаци. Налични са и режим за следене на слепите зони, помощ при паркиране и LED адаптивни фарове.

На външен вид обновеният електромобила не се различава особено от предшественика си. Основните промени са по предната решетка, броните, както и новите джанти. Достъпна е и нова цветова гама за купето.

Интериорът обаче е претърпял значителни промени. Дизайнът на таблото е различен, а материалите са по-качествени. Инфотеймънт системата е с 10-инчов дисплей, потребителите могат да се свързват с нея посредством Apple CarPlay или Android Auto. В по-високото ниво на оборудване са включени и два USB-изхода, както и гнездо за безжично зареждане на телефон.

Собствениците на новото електрическо Renault ще могат и да управляват дистанционно чрез смартфоните си функции, като отоплението или климатика, проверка на оставащия пробег, както и състоянието на зареждане.

Снимки: Renault

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Обаче откъде го зареждат - ще изпаднат във възбуда доста секс-маниаци! ))))
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Че не е ли несравнимо по-добър с почти 2ен пробег и 40коня повече от началото друг е въпроса че като се има предвид цените в Европа и цените на други модели там и тук би трябвало тук да започва от 55-60хил лева
  • #5
    gosho ( преди 5 години )
    Кога точно се очаква това намаляване на цената, че Нисан Лийф например вече стана модел на 9-10 години пък все си е 70-80 хил. лв? Или ще щажеш, че новият Лийф е несравнимо по-добър и стария и затова цената не се променя?
  • #4
    none ( преди 5 години )
    9 ч. е от обикновен контакт. Пак са се изгубили в превода. Иначе и цената ще намалее в следващите години. Не само за Рено и за останалите производители. Колата си е много ОК.
  • #3
    bg ( преди 5 години )
    еййй, сега влезнах в сайта, актуалния модел с пробег 300км струва между 63 и 73 бона...малейййКола с такъв размер не трябва да струва повече от 40 за да стане масова
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Браво на Рено в сравнение с пежото с 50КВТ батерия има 50км повече пробег
  • #1
    bg ( преди 5 години )
    Това вече е доста пприлично, вкл. за България, освен градско можеш да направиш и спокойно Сф-Пв-Сф с допълнително въртене в града
fallback
Последни