На автосалона в Женева през март българската компания SIN Cars показа платформа за градски автомобили на електричество, носеща името L City. Проектът на Росен Даскалов продължава своето развитие, както компанията представи концепцията си за бъдещата моделна гама, както и прототипи на вече готови превозни средства на ток.
Всъщност L City e мултифункционална платформа, която може да бъде използвана за различни автомобили. Нейните основни предимства са ниските производствени и експлоатационни разходи, максимално опростен производствен процес и възможности за лесно замяна на детайлите. Конструкцията позволява непрекъсната оптимизация, без да се налагат допълнителни разходи.
Платформата може да бъде използвана и при безпилотни превозни средства, като скоростта им лесно ще се регулира, за да може да отговаря на всички ограничения. Вече са готови първите два концептуални автомобила - L City Utility и L City Sun, които бяха показани в София.
L City Utility е предназначен да обслужва магазини, заведения и институции, които се намират в центровете на големите градове. Той трябва да побучи хомологация М1/N1, като ще може да превозва максимум 8+1 пътници. Минималното тегло на товара е 2500 кг. Моделът ще се задвижва от електромотор с мощност 15 кВт с батерии от 11 кВт/ч до 30 кВт/ч в зависимост от нуждите. Пробегът му ще варира от 100 до 300 км.
На свой ред прототипът L City Sun е с открита платформа с до 8 места, като минималният му полезен товар е 2550 кг. Неговите батерии и електромотор да същите, като на L City Utility. Предстои изграждането на още два модела – пътнически или товарен бус L-City Carrier с тегло до 3500 кг, както и L-City Mega - пътнически бус с максимум до 36 човека или товарен камион с каросерия отзад открита или закрита на същата база.
Бъдещите модели ще могат да се комбинират с хибридни агрегати, като двигателят с вътрешно горене ще задвижва предната ок, а електромоторът - задната. Това ще позволи още по-рационалното им използване - когато машината е в центъра на града тя ще се движи само на ток, а извън населеното място ще се използва стандартния двигател.
Производството на шаситата и част от компонентите ще се извършва в град Русе. Готовите комплекти ще се изпращат в Германия, където ще се добавят основните детайли - електромотори, батерии, трансмисии и др. Самият продукт е насочен към европейските пазари, тъй като в много от големите градове на континента постепенно ще влиза в сила забрана за използване на превозни средства с бензинови или дизелови двигатели