fallback

Tesla отива на съд заради автопилота си

Компанията е обвинена за смърта на бащата на две деца през 2018 г.

През март 2018 г. инженерът от Apple - Уолтър Хоанг, кара своята Tesla към офиса си по познатия маршрут. Всъщност "кара" е силна дума – мъжът е включил автопилота на автомобила и разчита само на него. Колата ускорява до 114 километра в час, а след това се обърква заради лоша маркировка и се разбива в мантинелата, убивайки шофьора си. Малко повече от година по-късно семейството на инженерa реши да съди Tesla, обвинявайки недостатъците на автопилота на компанията за смъртта на "обичан съпруг и баща на две деца“.

През последните години, Tesla се опитва да усъвършенства своя автопилот и обещава той да е "доста по-сложен“ до края на годината. Но според експертите, системата само дава фалшива увереност за сигурност на шофьорите.

“Госпожа Хоанг загуби съпруга си и бащата на двете й деца, защото Tesla тестват софтуера си върху живи шофьори. Сега семейство Хоанг иска да предотврати подобна трагедия да се случи и на други хора, които имат Tesla или друго полуавтоматично возило“, казва говорител на семейството.

Не е тайна, че начинът, по който Tesla представяха своя автопилот през 2017 г. бе доста подвеждащ. Софтуерът, който трябва да разчита маркировката, светофарите, знаците и да запазва подходяща скорост и дистанция от другите автомобили се рекламираше като „по-безопасен от това, да ви вози човек“. Уолтър Хоанг е вярвал в това. А много други са като него – спят, гледат си в телефона или четат книга, докато автомобилът им върви сам. Но истината е друга – автопилотът не е достатъчно съвършен и се нуждае от пълното внимание на шофьора. Според доклада след катастрофата, ръцете на Хоанг са били засечени на волана три пъти през последните 64 секунди преди удара. През финалните шест – той не е държал волана.

Според списание Forbes обаче, случаят е много по-сложен, защото и Tesla и самият Уолтър Хоанг са можели да предотвратят трагедията. Автомобилната компания винаги е казвала, че нейният софтуер е само на няколко ъпдейта от това, да стане напълно самостоятелен. За първи път това обещание Мъск дава през октомври 2016 г., а от тогава има два ъпдейта на системата. Ала тя все още не е напълно самостоятелна.

Каква е вината на компанията, на нейния шеф, както и на загиналия инженер - вижте в Dnes.bg

 

fallback
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    TSLA - работата е там, че всички други марки предлагащи подобна шитня имат "защита" и ако не спазиш инструкциите колата пуска аварийките и спира. Престъпника Мъск обаче заплеснат да лъготи, че бил по-напред и предлагал автопилот от 5то поколение не предлага подобни неща! Имаше случай в който тъпнята на друсалника беше засякла камион и вместо да спре се нахака в него и тогава къв точно автопилот е това след като не предпиема действия? Не просто измамник - ТОЗИ Е ПРЕСТЪПНИК!!!
  • #3
    TSLA ( преди 5 години )
    Човекът не е спазил ясно упоменатото условие да се държат ръцете на волана и да се следи обстановката. Има случай със закаран от колата човек със сърдечен пристъп до болница. TESLA все още няма еквивалент и Top Gear го демонстрираха на писта:"Top Gear Tesla Model 3 vs BMW M3". Новини от последните часове: с новите електромотори, Model S и Model X са с увеличен пробег от 610 km и 505 km респективно. Никоя друга компания не увеличава пробега при същата цена. TESLA - номер едно според факт ...
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Все някой ден и най-заблудените овце ще загреят, че по същество Мъск е обикновен престъпник. Може би не е толкова жаден за пари, но е егоцентризма му е много по-опасен отколкото ако беше обикновена алчност! Тесла е и си остава абсолютен ***!
  • #1
    Факт! ( преди 5 години )
    Край америка фалира дойчланд юбер алес уча немски ускорено да бачкам в хамбург туй фон Браун туй шнапсь.
fallback
Последни