fallback

Renault разкри как е направен Arkana

Крос-купето също ще получи новия двигател, разработен с Daimler

Френската компания Renault си и поставила за цел да увеличи сериозно гамата си кросоувър, което се дължи на ръста на продажбите на този вид машини. Според статистиката, техният дял на световните пазари през 2018 г. е би 38%, но се очаква през 2022 г. да достигне 58%.

Още през лятото на 2018 г. марката показа новото си крос-купе със задвижване на четирите колела Renault Arkana, което първо се появи като концептуален модел на автосалона в Москва, а сега вече е готово да серийно производство. Затова и от компанията решиха да разкрият пълните технически детайли на модела, който е на път да създаде нов сегмент - този на купеобразни кросоувъри на достъпна цена.

Идеята на френските маркетолози e Arkana да се превърне в конкурент на седаните от сегменти "В" и "С", както и на компактните кросоувъри. Това е първият сериен модел на Renault, построен на новата лека платформа на марката. Тя е разработена във Франция, но е предназначена за държави с лоши пътища и по-тежки климатични условия - като Русия, например.

За целта, 35% от каросерията на Arkana е от високоякостна стомана, докато при останалите модели на Renault нейният дял не е прехвърлял 25%. Това е позволило да се намаляят вибрациите и да се увеличи защитата на пасажерите. Моделът разполага с 6 въздушни възглавници, а предната броня и капакът на двигателя са така проектирани, че да предпазват пешеходците при удар.

Воланът на крос-купето се регулира в два посоки, а системата за стабилизация е последно поколение на Bosch. Предното окачване е McPherson, а задното - многоточково при версиите със задвижване на четирите колела или полунезависимо при тези с предно предаване. Като цяло, ходовата част на модела е разработена от нулата, като междуосието достига 2727 мм, а пътният просвет е 205 мм.

За движение по тежък терен е предвиден възможност за изключване на системите  ESP/ASR. Още в стандартното оборудване са включени 17-цолови джанти и допълнителна защита на картера и на спирачната система.

Двигателят на Renault Arkana ще бъде един - 1,33-литров бензинов турбомотор TCe 150. Той развива 150 к.с. и 250 Нм, като  е разработен съвместно с германския концерн Daimler. Агрегатът се поставя на модели като Renault Megan, Renault Koleos, Nissan Qashqai, Nissan X-Trail, Mercedes A-Class и B-Class, като и на Dacia Duster, като отговаря на най-новите екологични стандарти в Европа.

За трансмисия инженерите на Renault са се спрели на модернизиран вариатор СVT8 X-Ironic, дело на японската фирма Jatco. Той е "научен" да работи в режим, симулиращ 7-степенна автоматична скоростна кутия, като специално за Arkana са преработени почти всички негови детайли. Има специален режим D-step, който е подобрява ускорението на автомобила.

От компанията уточняват, че първоначално двигателите на крос-купето ще се произвеждат в испанския завод на Renault във Валенсия, а вариаторите - в Мексико. По-късно е възможно част от продукцията да бъде насочена и към завод в Русия. Серийното производство ще стартира в в края на 2019 г.

Снимки: Renault

fallback
  • #10
    Фил ( преди 5 години )
    Ами, Рено. Това казва всичко- посредственост. Добре поне, че са евтини.
  • #9
    ... ( преди 5 години )
    Стига глуписти! Тръбите по конструкцията са същите като в китайските столове. А, че са сплесквани с чук, всички виждаме.
  • #8
    сс до Ха ха ( преди 5 години )
    Това не е нищо, ти да видиш като има нещо за Mercedes и BMW, тогава какво става тука - не е истина: то не са шлепове, копирани Мазди, немски каски, направо ти е бедна фантазията!!
  • #7
    Хаха ( преди 5 години )
    Инженер *** пак мноу, ама мноу ги разбира нещата, та седнал да дава оценки на Рено...смешници
  • #6
    Факт! ( преди 5 години )
    Стига лайте кат бити повиари бе ще се продава повече от добре карайте синклекалата 20 ръка и не лайтебмногонче зъбките са ви късички.
  • #5
    U2 ( преди 5 години )
    Тези тръбички на задния мост приличат на правени в кражок. Личи как края на тръбите е сплескан с чук...!? Това е технология. Евала! Паднах от смях!
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Този мотор няманищо общо с Мерцедес. Изцяло френски е.
  • #3
    Тарикатче ( преди 5 години )
    Рено да е - СУВ да е. В краен случай - може и дъстър. Важното е да е некакъв нормален СУВ, а не някоя откачена ниска бричка седанче, комби или МПВ, с които да гледаш другите от долу и з.кът ти да се влачи по земята.В краен случай може и да не е СУВ, ама поне да е добре повдигнато.Те така сме ние тарикатчетата.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    На Нисан технологиите но уж рендетата са измислили нещо. Знаем си ги колко могат...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    С това турбинирано моторче на 2 тона каруца не ми се вижда много добре. А това за вибрациите и шасито беше голяма глупост. Стоманата колкото и яка да е не ги намалява а напротив. Учи се в първи кУрс на ТУ по технология на металите.
fallback
Последни