Френската компания Renault си и поставила за цел да увеличи сериозно гамата си кросоувър, което се дължи на ръста на продажбите на този вид машини. Според статистиката, техният дял на световните пазари през 2018 г. е би 38%, но се очаква през 2022 г. да достигне 58%.
Още през лятото на 2018 г. марката показа новото си крос-купе със задвижване на четирите колела Renault Arkana, което първо се появи като концептуален модел на автосалона в Москва, а сега вече е готово да серийно производство. Затова и от компанията решиха да разкрият пълните технически детайли на модела, който е на път да създаде нов сегмент - този на купеобразни кросоувъри на достъпна цена.
Идеята на френските маркетолози e Arkana да се превърне в конкурент на седаните от сегменти "В" и "С", както и на компактните кросоувъри. Това е първият сериен модел на Renault, построен на новата лека платформа на марката. Тя е разработена във Франция, но е предназначена за държави с лоши пътища и по-тежки климатични условия - като Русия, например.
За целта, 35% от каросерията на Arkana е от високоякостна стомана, докато при останалите модели на Renault нейният дял не е прехвърлял 25%. Това е позволило да се намаляят вибрациите и да се увеличи защитата на пасажерите. Моделът разполага с 6 въздушни възглавници, а предната броня и капакът на двигателя са така проектирани, че да предпазват пешеходците при удар.
Воланът на крос-купето се регулира в два посоки, а системата за стабилизация е последно поколение на Bosch. Предното окачване е McPherson, а задното - многоточково при версиите със задвижване на четирите колела или полунезависимо при тези с предно предаване. Като цяло, ходовата част на модела е разработена от нулата, като междуосието достига 2727 мм, а пътният просвет е 205 мм.
За движение по тежък терен е предвиден възможност за изключване на системите ESP/ASR. Още в стандартното оборудване са включени 17-цолови джанти и допълнителна защита на картера и на спирачната система.
Двигателят на Renault Arkana ще бъде един - 1,33-литров бензинов турбомотор TCe 150. Той развива 150 к.с. и 250 Нм, като е разработен съвместно с германския концерн Daimler. Агрегатът се поставя на модели като Renault Megan, Renault Koleos, Nissan Qashqai, Nissan X-Trail, Mercedes A-Class и B-Class, като и на Dacia Duster, като отговаря на най-новите екологични стандарти в Европа.
За трансмисия инженерите на Renault са се спрели на модернизиран вариатор СVT8 X-Ironic, дело на японската фирма Jatco. Той е "научен" да работи в режим, симулиращ 7-степенна автоматична скоростна кутия, като специално за Arkana са преработени почти всички негови детайли. Има специален режим D-step, който е подобрява ускорението на автомобила.
От компанията уточняват, че първоначално двигателите на крос-купето ще се произвеждат в испанския завод на Renault във Валенсия, а вариаторите - в Мексико. По-късно е възможно част от продукцията да бъде насочена и към завод в Русия. Серийното производство ще стартира в в края на 2019 г.
Снимки: Renault