fallback

Honda затваря и завода си в Турция през 2021 г.

Компанията напълно прекратява производството си в Европа

Японският производител Honda вече обяви официално, че през 2021 г. ще закрие завода си в Суиндън (Великобритания), като обяснението е несигурността около предстоящия Брекзит, както и реструктуризация и оптимизация на производството, както и преминаване към електрификация на моделната гама.

Сега от компанията обявиха официално, че по същото време ще затворят и завода си в Турция, което означава и край на производството в Европа. Причините за спирането са подобни (без Брекзит), като останалата дейност на Honda в Турция - продажби, импорт, както и дистрибуция на автомобили и мотоциклети ще се запази.

Заводът в град Гебзе, провинция Коджаели беше отворен през 1996 г., като годишният му обем е 50 000 автомобила. Сега в него се сглобява седанът Honda Civic (на снимката), като обемът на производство е сравнително малък - 38 000 бройки на година. В предприятието работят 770 човека.

Решението за закриване на завода е свързано най-вече с кризата в икономиката на Турция. През 2018 г. продажбите на нови коли в страната паднаха с 35% - до 612 607 бройки. За януари тази година спадът е с 59%, като при Honda търсенето е паднало с 40%.

От компанията отричат решението им за оттегляне от Европа да е пряко свързано с Брекзит и с проблемите в турската икономика. И твърдят, че искат да съсредоточат производството си в Китай, Япония и САЩ, където се очаква по-голямо търсене.

Сники: Honda  

 

Снимки: Toyota

fallback
  • #11
    abc ( преди 5 години )
    Дали е правена в Турция или UK да кажем все ми е тази... Обаче, аз няма да си купя Хонда поради една единствена причина - дизайна. Егати изчанчените форми има, то един изтъркан като дизайн Голф изглежда в пъти по-добре.
  • #10
    Jezza ( преди 5 години )
    Най-после ще има истинска Honda правена в Япония ! За Европа, само Мазда беше останала, хубава лоша, само тя остана истинска Японска кола.
  • #9
    сивик ( преди 5 години )
    7-ми , седан или хечбек? Седана се прави в Турция , хечбека в Англия.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Споко ве! Японците си затварят заводите Туркия, но ще дойдат немците и ще си отворят техни, както и е пълно, но фенчетата на немското го забравят това. Освен всичко в Германистан на конвейрите в заводите им са предимно тарамбуки паднали от клона. Частите пък от братски Китай и по този начин си скалъпват талигите, които трудно изкарват гаранцията без ремонти. Иначе еврогАйците не били глупави, хахаха. Само като видиш най-купуваните коли и ти става ясното, че са меко казано глупави...
  • #7
    Абе ( преди 5 години )
    Закривай!
  • #6
    titiram ( преди 5 години )
    Някой от коментиращите кара ли нова хонда сивик,че дава мнение.Аз си купих дизел и съм доволен.Други мнения?
  • #5
    Jpyeu споразомение ( преди 5 години )
    Аман от статий и коментари после от недочели. Хонда и други японци затварят защото митата между Европа и Япония отпадат и няма смисъл от тези заводи като в Китай е по евтино а в Япония по автоматизирано
  • #4
    bg ( преди 5 години )
    мдаа, не можаха Хонда да пробият в Европа и това е, въпреки че не са лоши коли.Инфинити също се изтеглят, явно са много различни критериите на европейците и американците
  • #3
    Разбирач ( преди 5 години )
    Електрификация + съветска власт = комунизъм. С тази тенденция при автомобилите се сетих за Ленин :)
  • #2
    FF ( преди 5 години )
    Японска сила от анадола...дошееее ,яла си прибери мизериите хахахха...
fallback
Последни