fallback

Infiniti напуска Европа на 1 януари 2020 г.

Японците спират два модела и се отказват от дизела

Компанията Infiniti обяви плана за реструктуризация на бизнеса си, който ще засегне пазарите в Западна Европа, Северна Америка и Китай. Главното решение засяга Стария континент - продажбите на марката тук приключват на 1 януари 2020 г.

Луксозната марка на Nissan така и не успя да се наложи в Европа, като през миналата година на континента бяха продадени едва 6246 нови автомобила (два пъти по-малко от 2017 г.), като Infiniti отстъпи дори на Maserati (8008 автомобила). За сравнение, Lexus (луксозната марка на Toyоta) за 2108 г. са над 46 000. Ръководството на японската марка вече преговаря с дилърите за евентуалните компенсации, които ще трябва изплати заради прекратяване на доставките. Със сигурност сервизната мрежа в Европа ще остане, за да обслужва вече продадени коли.

Напускането на Европа означава и край на производството. В момента в Съндърланд (Вбр) е единственият завод в света, в който се правят хечбека Infiniti Q30 и кросоувъра QX30. Тяхното производство ще приключи през юни, след като и двата модела се оказаха пълен провал с общо 4000 продажби през миналата година. В Щатите се предлага единствено QX30, но и там резултатите да плачевни - 8101 бройки.

Едновременнно със спирането на тези два модела и напускането на Европа компанията ще се откаже и от дизелови двигатели. Впрочем, освен на Q30 и QX30 такъв агрегат се поставя единствено на модела Q50 за Япония.

С това лошите новини за марката приключват, тъй като другите точки от плана за развитие звучат позитивно. В САЩ японският производител ще разшири гамата кросоувъри, а в Китай през следващите 5 години ще предложи 5 нови модела. Догодина трябва да излезе първият електромобил на Infiniti, като това ще е кросоувър.

Снимки: Infiniti

 

 

fallback
  • #16
    abc ( преди 5 години )
    Та такива автомобили може да се продават само на заблудени, които нямат представа на каква платформа са направени, какви са им моторите и с какъв произход.С една дума, разчитащи на маркетинга, а не толкова на тениката. А и не по-малко важно е, че се прекалява с цените.И накрая става ето това - спадащи продажби. И всичко това започа да се забелязва при доста марки.
  • #15
    abc ( преди 5 години )
    Като си търсех автомобил от по-малък до среден минах и през Инфинити да видя Q30. В представителството им имаше един изложен с всичките екстри за 80 хиляди. 80 хиляди за автомобил на базата на Мерцедес А клас. И на всичкото отгоре и с двигатели в списъка като 1.5 дци на Рено, който се слага и на Дачия, разбира се за съвсем други пари.То и А класата на Мерцедес подобна работа, и него гледах. Ите слагат 1.5 дци мотора, на едни подобни доста прекалени цени.
  • #14
    Радев ( преди 5 години )
    Прав е колегата за теснотията в QX70. И аз се изненадах колко широка изглежда отвън, а вътре е като си като в компактен SUV. Иначе даваха добри гаранции, правеха големи отстъпки, стигащи до над 20% от обявената цена, подаръци - зимни гуми, безплатно каско, доста изгоден buy-back и пр., но явно не успяха да наложат този бранд. Факт е, че техниката им е поостаряла. За коли, започващи от 60-70 бона в ниския клас това не е достатъчно.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    В Eвропа има едни други автомобили с едно друго Q. Няма ка да бият немците. Обаче и в САЩ са се издънили.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Mercedes продават около 900 000 автомобила на година в Европа. 144!!! пъти повече!
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Такива хубави коли, а пък тия пусти европейци не ги купуват! Лоши, лоши европейци!
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    качеството им не отговаря на претенциите и цените на марката. Доколкото имам наблюдения върху няколко QX70 в гаранция.
  • #9
    Гост ( преди 5 години )
    Ифинити ползват и дизвли на мерцедес, а не само на рено. Платформата на инфинити която се ползва от повечето модели е ФМ и не е масова. На нея е 370z
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Четох защо японците така и не успяха в премиум марките. Защото на платформи на масови автомобили, правят уж нов модел,със същите двигатели. Ами с трици маймуни,....
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Те дизелите им до един са от Рено. Пишман-премиум марка, със средняшки двигатели.
fallback
Последни