Компанията Infiniti обяви плана за реструктуризация на бизнеса си, който ще засегне пазарите в Западна Европа, Северна Америка и Китай. Главното решение засяга Стария континент - продажбите на марката тук приключват на 1 януари 2020 г.
Луксозната марка на Nissan така и не успя да се наложи в Европа, като през миналата година на континента бяха продадени едва 6246 нови автомобила (два пъти по-малко от 2017 г.), като Infiniti отстъпи дори на Maserati (8008 автомобила). За сравнение, Lexus (луксозната марка на Toyоta) за 2108 г. са над 46 000. Ръководството на японската марка вече преговаря с дилърите за евентуалните компенсации, които ще трябва изплати заради прекратяване на доставките. Със сигурност сервизната мрежа в Европа ще остане, за да обслужва вече продадени коли.
Напускането на Европа означава и край на производството. В момента в Съндърланд (Вбр) е единственият завод в света, в който се правят хечбека Infiniti Q30 и кросоувъра QX30. Тяхното производство ще приключи през юни, след като и двата модела се оказаха пълен провал с общо 4000 продажби през миналата година. В Щатите се предлага единствено QX30, но и там резултатите да плачевни - 8101 бройки.
Едновременнно със спирането на тези два модела и напускането на Европа компанията ще се откаже и от дизелови двигатели. Впрочем, освен на Q30 и QX30 такъв агрегат се поставя единствено на модела Q50 за Япония.
С това лошите новини за марката приключват, тъй като другите точки от плана за развитие звучат позитивно. В САЩ японският производител ще разшири гамата кросоувъри, а в Китай през следващите 5 години ще предложи 5 нови модела. Догодина трябва да излезе първият електромобил на Infiniti, като това ще е кросоувър.
Снимки: Infiniti