fallback

Какви са заплатите на пилотите във Формула 1

Хамилтън и Фетел са начело и в това класиране

Заплатите на пилотите във Формула 1 са една от темите, които вълнуват феновете, но много рядко данните за тях са официални или пък биват потвърждавани от отборите. Обикновено заплатите на пилотите и топ инженерите на повечето тимове във Формула 1 се публикуват заедно с други разходи, някъде в маркетинг бюджета и твърде често се говори за това, че един или друг спонсор е поел заплащането на двамата пилоти на тима, за да разтовари бюджета му и т.н.

Британският вестник The Mirror публикува неофициални данни за заплатите на пилотите във Формула 1 за сезон 2019, като естествено става въпрос за парите, които те получават от отборите. А знаете, че доходите им се допълват от най-различни рекламни и спонсорски сделки, голяма част от които обаче трябва да бъдат одобрени от тима.

Както става в последните години, №1 по заплата е 5-кратният световен шампион Люис Хамилтън, който миналата година удължи договора си с Mercedes до края на 2020 година. Според изданието, Люис кара за малко над 46 милиона евро на сезон за тима, воден от Тото Волф. Миналата година се появиха спекулации, че Хамилтън може да напусне Mercedes, но логиката подсказваше, че той ще преподпише с най-силния отбор в новата турбо-ера във Формула 1.

Второто място е за германската звезда на Ferrari Себастиан Фетел, който досега неуспешно преследва петата си титла с тима от Маранело. Неговата заплата се изчислява на малко над 35 милиона евро, а договорът на Фетел с италианците също е до края на 2020 година, което означава, че в края на следващата година може да има интересни трусове на пазара на пилоти.

Преместването на Дениъл Рикардо от Red Bull в Renault му осигури място в Топ 3 по заплата, като този трансфер беше една от големите изненади на миналата година. Точно когато се очакваше, че австралиецът ще поднови договора си с бившите шампиони, той пое предизвикателството на развиващата се програма на заводския тим на автомобилния гигант. Договорът на Рикардо е за два сезона – до края на 2020 и за всяка година заплатата му е почти 30,7 милиона евро, отново по данни на The Mirror.

Макс Верстапен, лидерът на Red Bull е на четвъртото място в тази класация с 11,5 милиона евро на сезон, а договорът му е потвърждение на формулата, която тимът използва от години – пилотите на Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко карат за по-ниски заплати в сравнение с другите големи отбори, но пък взимат по-големи премии за победи и титла. В последните сезони обаче Дитрих Матешиц харчи по-скромни суми по това перо в сравнение с шампионските сезони на Фетел.

Топ 5 по заплати във Формула 1 затваря другият пилот на Mercedes - Валтери Ботас, чийто договор е до края на този сезон, заплатата му е 7,5 милиона евро.

Преместването на Кими Райконен от Ferrari в Sauber/Alfa Romeo за тази и следващата година му донесе по 4 милиона евро на сезон, като за толкова кара и Нико Хюлкенберг в Renault.

Новата звезда на McLaren - Карлос Сайнц, се състезава за почти 3,5 милиона евро на сезон, а новият пилот на Ferrari - Шарл Льоклер, започва годината като съотборник на Фетел срещу 2,9 милиона евро на сезон. Доказателство за това, че заплатата на Льоклер като пилот на Скудерията е повече от скромна е фактът, че Серхио Перес кара за същите пари в Racing Point.

На дъното в класирането по заплати за тази година са Роберт Кубица с 500 000 евро, следван от Даниил Квят и Ландо Норис, съответно с 266 000 и 230 000 евро, като в този случай по-често става дума за процент от парите, които дава някой от личните спонсори на пилота, а не за заплата, изплащана от тима.

fallback
fallback
Последни