fallback

Британци монтираха "механични" скорости в електромобил

Тестват технологията в прототип, създаден на базата на Jeep Renegade

Британската компания GKN провежда в шведския град Арйеплог интересни тестове на демонстрационния електрически автомобил GTD19. Неговата най-отличителна черта е, че това е първата кола на ток в света, която има двустепенна скоростна кутия.

Прототипът е създаден на базата на Jeep Renegade. Той е оборудван с електродвигател с мощност 163 к.с. на предния мост. Две предавки позволяват да се комбинира енергична динамика по време на потегляне (на първа) и висока максимална скорост (на втора), като в същото време намалява консумацията на енергия.

От GKN обясняват, че тяхната двустепенна скоростна кутия е конфигурирана да осигурява плавно смяна на предавките с минимални загуби на мощност и въртящ момент, както и потенциал за ускоряване, увеличаване на ефективността и на максималната скорост.

Освен това британските инженери са използвали в GTD19 технологията eTwinster, при която благодарение на двойка многодискови съединители блокът може да регулира плавно подаваната към полуосите тяга, като се прехвърлят до 2000 Нм на едното колело, докато максималната обща тяга на двете колела е 3500 Нм.

По този начин системата помага да се модулира висок първоначален въртящ момент на електродвигателя, контролира ускорението, прави го бързо и гладко, а също така осигурява по-голям страничен контрол и оптимизира динамиката на движение на предните колела, както за безопасност, така и за удоволствие на самия шофьор.

В компанията са убедени, че задвижването на предните колела е по-добро за такъв електрически автомобил, защото, например, при навлизане в остър завой системата eTwinster помага лесно да се справи с него и дава приоритет на подаването на въртящ момент към външното колело, изравнявайки автомобила.

При това eTwinster може лесно да се интегрира в съществуващите автомобилни платформи. Технологията се адаптира за използване при коли със задвижване на предните, на задните или на всички колела, като се започне от електрически превозни средства от първоначалното ниво до хибридни луксозни SUV и изцяло електрически хиперавтомобили.

Снимки: GKN

fallback
  • #5
    abc ( преди 5 години )
    Сложно ли... Я виж как изглежда 8-степенен автоматик на ZFhttp://***.sprinterdoctor.com/image/cache/catalog/ZFHP70%20ZF%208HP%20TRANSMISSION/ZFHP70%20ZF%208HP%20TRANSMISSION%202-500x500.jpg
  • #4
    Гриша ( преди 5 години )
    Незнам ама ако това наистина е под капака мога да им пожелая успех на майсторите.Кой ще го ремонтира това, то няма място клечка за зъби да вкараш.За две ръце е просто немислимо.Ми за едни четки трябва да отделим колата от купето.
  • #3
    Йордан ( преди 5 години )
    В Римак тая технология от 2 години е налична ... Не е нищо ново
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Римак е с двустепенна ск. кутия и е сериен автомобил в продажба. За разлика от този прототип горе. Но най-вероятно грешката не е на фирмата, а на преводача.
  • #1
    Електрокар ( преди 5 години )
    Ел коли със скорости има от 50 години и повече.Нещо повече - ранните прототипи на първия Тесла роудстър са с двустепенна автоматична скоростна кутия.
fallback
Последни