fallback

Швейцарци показаха суперавтомобил за 2,2 млн. евро

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC получи доработен 5,2-литров V10 двигател от Lamborghini Huracan

През 20-те и 30-те години на миналия век испанската компания Hispano-Suiza произвежда луксозни и много скъпи автомобили, считани за не по-малко престижни от Rolls-Royce, Bugatti и Maybach. Модели от марката карат кралят на Испания Алфонсо XIII де Бурбон, генералът и бъдещ президент на Франция Шарл де Гол, японският император Хирохито и банкерът Едмон де Ротшилд.

Преди началото на Втората световна война обаче, Hispano-Suiza ограничава производството на автомобили и преминава изцяло към направата на авиационни двигатели, което изглежда по-обещаващо. Тогава компанията вече е френска собственост. Опитите за съживяване на изтъкнатата автомобилна марка са правени многократно, но само с появата на концепти и нищо повече.

Така например, в края на 2000-те години, компания Mazel показваше по автомобилните салони концепта Hispano-Suiza K8 и дори обмисляше започването на серийно производство. Нищо подобно не се случи. Въпреки това, тези, които желаят да реанимират Hispano-Suiza не изчезнаха: на автомобилното изложение в Женева 2010 г. бе показан друг суперавтомобил, който обаче също не стигна до конвейера.

Сегашният опит за възраждане на марката обаче е най-сериозният. Той се прави от създадената през 2010 г. швейцарска компания Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG, същата, която създаде базирания върху Audi R8 концепт Hispano-Suiza K8.Новият модел - Maguari HS1 GTC, ще струва 2,2 млн. евро, а доставката до клиентите ще започне преди края годината. Тиражът на суперавтомобила ще бъде ограничен - 300 бройки. Проектът е дело на австриеца Ервин Лео Химел, бивш шеф на дизайнерското бюро на VW/Audi.

От място до 100 км/ч Hispano Suiza Maguari HS1 GTC може да ускори за 2,8 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 380 км/ч. Моделът, чиято каросерия е направена от въглеродни нишки, ще получи значително доработен 5,2-литров V10 двигател от Lamborghini Huracan, който благодарение на две класически турбини и два електрически компресора развива 1085 к.с. мощност и 1050 Нм въртящ момент. Двигателят работи в съчетание със 7-степенна секвенциална скоростна кутия.

Снимки: Hispano Suiza

fallback
fallback
Последни