Компанията BMW представи обновените версии на хибридната 7-Series. Лимузината излиза на пазара в 3 модификации - 745e, 745Le и 745Le xDrive. Всички те разчитат на комбинация от бензинов 6-цилиндров турбодвигател с 286 к.с. и електромотор със 113 к.с. При активиране на режим Sport съвкупната мощност на хибридната система достига 394 к.с. и 600 Нм въртящ момент.
Новото BMW 745e ускорява от 0 до 100 кч/ч за 5,2 секунди, а при удължената му версия - BMW 745Le, времето е 5,3 секунди. Модификацията BMW 745Le xDrive се нуждае от 5,1 секунди, за да достигне 100 км/ч от място. И при трите модела максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 кч/ч.
Обновената хибридна „седмица” е получила батерия с увеличен до 12,9 кВт/ч капацитет. В режим Hybrid трите версии могат да се движат на електричество със скорост до 110 км/ч, което е с 20 км/ч повече от предишия вариант на модела. А при режим Electric може да се достигне скорост от 140 кч/ч само с мощността на електромотора. Съответно пробегът на ток при BMW 745e е от 54 до 58 км, при BMW 745Le - от 52 до 55 км, а при BMW 745Le xDrive - 50 до 54 км.
Оптимизирани са и разходът на гориво и емисиите на луксозните лимузини с хибридно задвижване. Средният разход на гориво на новото BMW 745e е от 2,3 до 2,1 л/100 км, средният разход на електроенергия е от 15,6 до 15,1 кВтч/100 км при СО2 емисии от 52 до 48 г/км. Съответните стойности на новото BMW 745Le са от 2,3 до 2,2 л/100 км, от 15,7 до 15,6 кВтч/100 км при СО2 емисии от 53 до 50 г/км, а за новото BMW 745Le xDrive - от 2,6 до 2,3 л/100 км, от 16,3 до 15,8 кВтч/100 км при СО2 емисии от 59 до 52 г/км.
Електромоторът е интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic. Във фазите на спиране и движение по инерция той поема функцията на генератор и чрез рекуперация съхранява енергията във високоволтовата батерия, която служи и за захранване на бордовата мрежа. Освен това нейната енергия може да бъде ползвана и за захранване на климатика.
Високоволтовата батерия е разположена под задните седалки, а резервоарът с вместимост 46 литра – над задната ос. Това осигурява съвсем незначително намаляване на вместимостта на багажника на хибридните модели. Освен това вместимостта на багажника от 420 литра в зависимост от нуждите може да бъде увеличена с помощта на серийната, сгъваема в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка.
Като опция за новото BMW 745e, новото BMW 745Le и новото BMW 745Le xDrive се предлагат екстериорения пакет Design Pure Excellence и М-спортени пакет. Също така на разположение са и всички асистиращи системи, пълната гама от допълнителни опцииза повишаване на комфорта, а с изключение на опцията Executive Drive Pro и всички системи за контрол на окачването.
Снимки: BMW