fallback

Без книжка и без охрана – как карат английските монарси

Ще се укроти ли херцогът на Единбург след катастрофата, която предизвика?

Една от най-големите новини от Великобритания (изключваме проблемите около Брекзит) през последните седмици беше катастрофата, която предизвика съпругът на кралицата – принц Филип. Херцогът на Единбург удари със своя Land Rover друга кола – Kia, като при инцидента нямаше сериозно пострадали.

Катастрофата с кралско участие, естествено, предизвика огромен интерес. Една от причините беше и възрастта на херцога – 97 години. На тази възраст малцина биха посмели да седнат зад волана, но принц Филип го прави редовно, въпреки че той и съпругата му имат на разположение няколко шофьора.

Обяснението, в този случай, е желанието му все пак да води нормален живот, доколкото това е възможно. Оказва се обаче, че това не е толкова лесно, още повече, че херцогът на Единбург не е от най-примерните шофьори. Дни след инцидента неговият близък приятел и биограф – Джайлс Брендрет, разкри пред BBC, че принцът обича високите скорости и смело дава газ, винаги щом е зад волана.

Брендрет разказа любопитен случай, при който Филип (като по-млад, разбира се) е возил в автомобила си няколко души от семейството, в това число и кралицата. След поредица опасни завои и разминавания с други автомобили с висока скорост, Нейно Величество започнала да издава викове. Реакцията на принца е бил доста красноречива: „Ако още веднъж си отвориш устата, ще те оставя някъде на пътя”.

По-късно Елизабет II била попитана от един от возещите се в колата, защо си е замълчала, нали все пак е кралица? На което тя отговорила: „Нали го чухте, какво каза. Вероятно щеше да го направи!”

Тази историята явно показва какъв е принцът зад волана. Напълно възможно е след инцидента той да си вземе поука и да прецени, че това е краят на шофирането му. Все пак Филип е известен като прагматичен човек. Но пък има възможност съвсем скоро да го видим да кара отново.

Интересното е, че кралица Елизабет II също често може да бъде видяна зад волана. Тя е единственият човек, който не се нуждае от книжка, за да управлява автомобил. Освен това е и единственият човек (с изключение на охраната), на който е разрешено да кара кола по така наречената „Дълга пътека” (The Long Walk) – път с дължина 4 км, който свързва замъка Уиндзор с хълма, на който е поставена статуята на крал Джордж III.

Нейно Величество се е научила да управява автомобил още през Втората световна война, когато служи в женския спомагателен корпус. До ден-днешен кралицата кара сама своя Range Rover по пътищата около замъка в Шотландия или докато се връща в Уиндзор от неделната служба в църквата „Вси светии”. За официални събития, разбира се, това е немислимо и там тя ползва шофьор.

Останалите членове на кралското семейство също имат на разположение обслужващ персонал, който да ги вози, но те предпочитат да сядат зад волана. През ноември миналата година принц Чарлз отпразнува своя 70-и рожден ден, като на събитието пристигна с автомобила си, който сам управляваше. Същото сториха и синовете му – принцовете Уилям и Хари, като лично те докараха семействата си на празненството.

Всъщност тримата принцове, а също така херцогинята на Кембридж и съпруга на Уилямс – Кейт, държат да карат автомобили, тъй като смятат, че това е проява на малко „нормалност” в нестандартния им начин на живот. И така те се чувстат, поне донякъде, независими.

Тази „нормалност” приключва, ако погледнете на задната седалка на техните автомобили. Там винаги има офицер от службата за охрана, тъй като кралските особи не се оставят без наблюдение. Зад колата на принца или принцесата винаги се движи още един автомобил с въоръжени охранители, които просто си вършат работата...

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Медикаменти (лекарства), петрол, оръжия и църкви. Това са най-големите мафии на света.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    нема грижи скоро ще се вози у катафалката
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    А у нас особи като Евгения Минчев имат шофьор...Да караш кола, не е като трамвая... трудна работа е...
fallback
Последни