Без съмнение, звездата на автомобилното изложение в Детройт беше президентът на Toyota -! Акио Тойода, който представи със страхотен ентусиазъм новия спортен модел на компанията – възродената Supra. Тойода, който лично тества новия модел на Северната дъга на „Нюрбургринг” демонстрира отлична форма при представянето на Supra и направи много интересна отметка.
„SUV моделите са хубави, но в крайна сметка, дали има нещо по-хубаво от стегната спортна кола със задно предаване?”
Със сигурност, аз, както и много наши читатели ще се съгласят с отговора, който предполага този въпрос на господин Тойода. И най-важното е, че Toyota не беше единствената компания в Детройт, която представи интересни автомобили, за да демонстрира, че спортните автомобили не са мъртви и определено имат бъдеще.
Естествено, в Детройт публиката видя множество големи, мощни и просторни SUV модели, но заедно с тях се срещна и с вълнуваща експозиция от бързи и мощни зверове.
Ford представи новия си SUV Explorer, но заедно с нещо дебютира и зашеметяващо мощният Shelby Mustang GT500. STI подразделението на Subaru пък показа последната S-версия на спортния модел, пряко родеещ се с наследството на славните WRC бойци на марката – S209 – специална серия за американския пазар, която се отличава с това, че е най-мощният сериен модел на японската марка. Lexus пък представи RC F Track Edition и зад това дълго име се крие топ автомобилът в RC гамата купета на марката.
И това далеч не е всичко. Продължава разрастването на N дивизията на Hyundai, като новото попълнение е Veloster GT N Line – модел само за Щатите, който е по-скоро със спортен пакет, отколкото да е истински спортен автомобил, но е стъпка в правилната посока.
Част от споменатите модели ще се произвеждат в ограничена серия, което означава, че важното уравнение няма да се промени – SUV моделите и семейните автомобили ще останат колите, които носят най-голямата печалба на големите автомобилни компании. Но обиколката по щандовете в Детройт показа нещо много приятно – производителите на автомобили, както и техните шефове все още обичат спортните модели и нямат намерение да се отказват от тях.
Джеймс Атууд, списание Autocar