fallback

Акционерите поставиха ултиматум на Bentley

Фамилиите Пийх и Порше са недоволни от големите загуби на марката

Ако искате базовата версия на Bentley Bentayga ще трябва да платите минимум 165 000 долара, а за версията с W12 двигател ще трябва да добавите още 64 000 долара. Ако предпочитате нов Continental GT, ще трябва да извадите минимум 220 000 долара, докато кабриото на същия модел ще ви струва 240 000 долара. Всички тези цифри би трябвало да означават, че Bentley печели много пари, но очевидно не е така.

По информация на Automotive News, британският производител на луксозни автомобили има огромни финансови проблеми. Само за първите 9 месеца на 2018 г. компанията е загубила 158 млн. долара (137 млн. евро). А това не прави щастливи семействата Пийх и Порше, които държат основния пакет акции на Volkswagen Group.

„Всяка марка на VW Group трябва да генерира разумни приходи – коментира Волфганг Порше пред немски журналисти. – Случаят с Bentley не е такъв и ние не сме щастливи от това”.

Говорителят на семейство Порше – Ханс-Михаел Пиеч бе категоричен, че ръководството на Bentley бързо трябва да обърне нещата в своя полза, защото търпението на акционерите се е изчерпало напълно. Промяната трябва да стане за 1-2 години, в противен случай ще бъдат взети мерки. Какви ще бъдат те, не се съобщава, но вариантите не са много. Единият е смяна на ръководството, а вторият – продажба на компанията.

Според Automotive News, проблемите с приходите на Bentley се дължат до голяма степен на отслабналите позиции на британския паунд заради предстоящото излизане на страната от ЕС. Освен това, компанията закъснява с внедряването на обновеното Continental GT и има сериозно проблеми с това, че нейните модели не могат да покрият новия цикъл за измерване на вредните емисии WLTP.

Не е ясно, какво ще се случи, ако Bentley не успее да излезе на печалба в срока, посочен от акционерите. Главният изпълнителен директор на компанията – Ейдриън Холмарк, е оптимист и смята, че 2018 г. е била преходна за марката, която ще обърне нещата в своя полза през 2019 г.

Снимка: Bentley

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Най-много да я продадат на някоя китайска фирма.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Бентли и ФВ имат един собственик , но това не ги прави еднакви.Колкото Нисан gtr и Лада са еднакви
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Ми купи си бе :Р
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Хубава кола! Искам такава!
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Проблемът на Бентли е, че е ФВ. Кой би дал 500000 лева за прескъп Туарег?
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    въйй , като гледам има поне двама българи дето знаят как да я оправят тая компания. и то са само двама понеже само 3ма са коментирали статията досега. доло горе 2/3ти от българите си мислят че от всичко разбират
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Bentley залагат на лукс и на много големи двигатели, които не могат да покрият екологичните норми. Ако не извадят електрически модели или други революционни двигатели няма как да излязат на плюс.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    А това не прави щастливи семействата Пийх и Порше, които държат основния пакет акции на Volkswagen Group.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    То ФВ не могат да ги покрият какво остава за Бентли. Ауди имат огромен проблем също. Последните 3 месеца на 2018, моделите им се бяха превърнали в музейни експонати. Същото важи и за Порше, но успяха да замажат положението с продажбите които направиха до Септември 2018. Има и друг проблем на Бентли, за който никой не говори, особено ако говорим за Continental GT. Колата е изключително ненадеждна ...
fallback
Последни