Германската компания Spiess някога е била известна с производството на промишлени електрически трансформатори. В началото на 90-те години обаче нейният основател Роберт Шпийс решава да промени изцяло обхвата на своята дейност и създава суперавтомобил - Spiess TC 522.
Колата, направена през 1992 г., има средноразположен 5,7-литров V8 двигател (според други източници, обемът му е 5,5 л) от Chevrolet Corvette с мощност 500 к.с., оборудван с двоен турбокомпресор. Двигателят ,работи в съчетание с 6-степенна полуавтоматична скоростна кутия, разработена специално за Spiess от прочутата британска компания Xtrac. Автомобилът развива максимална скорост от 340 км/ч, а ускорява от място до 100 км/ч за 4 сек.
Стайлингът на Spiess TS 522 е наистина потресаващ за онова време. Екстериорът на колата с тегло от 1237 кг наподобява по нещо този на суперавтомобилите Koenigsegg, които се появяват десет години по-късно. Предните фарове са покрити с прозрачен обтекател. Характерна особеност за онова време пък са огромните задни светлини с вертикални секции.
В основата на суперавтомобила е солидна стоманена рамка, подсилена с въглеродни влакна. Долната част на каросерията едновременно се явява под на салона и представлява аналог на съвременните сандвич-панели, състоящи се от карбон и кевлар. Подобна технология се използва и в болидите от Формула 1.
Електронно контролираното многораменно окачване също идва от света на спорта. Оригиналните дискове с три спици пък приличат на витло. Те "изсмукват" повече въздух, за да охладят дисковите спирачки. По-важното обаче е, че въздухът влиза под дъното на колата, създавайки допълнителна притискаща сила.
За съжаление, компанията успява да произведе само един сребърен прототип, въпреки че първоначално планира да направи най-малко 100 бройки. Съдбата на колата е подобна на много други проекти - огромната цена напълно убива потребителското търсене. Следите на суперавтомобила TC 522 изчезват почти веднага след премиерата му и сега нищо не се знае за състоянието и за собственика му.