Още авангардния външен вид на Honda FCX седан показва, че това е необикновена кола. Нещата обаче не свършват с външния дизайн. FCX е изцяло работещ прототип на автомобил използващ за гориво водород.
От Honda планират серийното производство да започне още през 2008 г. или близо година по-рано от предварителните очаквания. Всъщност Honda FCX беше показана за първи път през октомври 2005 г. на автомобилния салон в Токио.
Технологията за използване на водородно гориво се разработва от японската фирма повече от 20 години. Може да се каже, че новият седан е сериозна крачка напред към използването на горивните клетки. Използваната техника е станала по-приложима и компактна като размери. Мощността е нарастнала значително. Резервоарите за водород са разположени по-ниско, върху задната ос пред багажника и събират около 170 л втечнен водород. С едно зареждане може да се изминат около 430 км. Както всички водородни автомобили и FCX на Honda е съвсем тих, чува се само тихо „мъркане" от електромоторите и аеродинамичния шум при движение. Постигнатото ускорение е наистина забележително за този тип автомобил - почти мигновено колата набира до 160 км/час. Мощността е 100 kW a максималният въртящ момент 256 Nm.
Но най-голямата изненада не е в ускорението и мощността на автомобила. Това, което различава технологията на Honda от останалите фирми разработващи водородни автомобили е това, че се използва природен газ за зареждане на автомобила. Това може да стане и от газовата инсталация на вашия дом, ако той е газифициран. Energy Station III (HES III) на Honda практически е домашна станция за зареждане с гориво на FCX. Чрез серия от химически процеси станцията преобразува природния газ до водород. Специалната технология с ниско налягане (така е много по-безопасно) пълни резервоарите на автомобила, но в същото време може да произвежда и електроенергия и топлинна енергия достатъчна за едно средно домакинство. Така HES III може да се използва за резервен генератор на електричество при нужда, като има мощност около 5 киловата.