fallback

CHEVROLET WTCC ULTRA – ДИЗЕЛОВИЯТ „ЕКСТРЕМИСТ”

Когато видите за първи път концепцията на корейския Chevrolet WTCC Ultra, имате чувството, че автомобилът слиза от страниците на някой героичен комикс. Това обаче е реален автомобил, предназначен за участие в надпреварата в клас WTCC, както показва и името.

Привлекателния и динамичен дизайн е дело на 25 годишния дизайнер Иън Кингсбъри от GM Австралия. Всъщност над Chevrolet WTCC е работил същия екип, създал и концепцията на новия Chevrolet Camaro. Зад кулисите в Париж се говори, че в тази концепция вероятно се крият чертите на бъдещия Chevrolet, който ще бъде произведен в близките години, за да конкурира автомобили, като Ford Focus, Opel Astra и Renault Megane. Напълно готовата за авантюра на пътя концепция на Chevrolet WTCC Ultra има дължина 4321 мм, широчина 1906 и височина 1569 мм. Колесната база е 2650 мм. WTCC Ultra има всички черти на спортна машина - огромна радиаторна решетка с лого на фирмата, под нея е поместен спойлер „облизващ" асфалта, калници са изпъкнали с отвори за въздух. Всичко това прави колата изразително агресивна, от нея лъха сила и мощ. Мигачите разположени в горната част на комбинираните фарове са като ясно видима рамка на LED светлините. В задната част на колата е монтиран спойлер тип крило. Двойният накрайник на ауспуха е разположен точно в средата на задната броня. Най-интересното за един американски (корейски) спортен автомобил е, че той е оборудван с дизелов двигател. Нов турбодизел, тип common-rail с обем 2.0 литра. Още по-интересното е, че само след няколко месеца този двигател ще бъде монтиран на произвеждани серийно модели на групата GM. Мощността на двигателя монтиран на студията WTCC Ultra е 190 к.с. Отпред и отзад окачването е независимо, тип  McPherson. Каросерията е изработена от стъкловлакна и въглероднивлакна. Пода на колата и предния и заден спойлери са изработени от въглероден композит. Спортния дух на автомобила е пренесен и в неговия интериор. Преобладават тъмните цветове комбинирани с блестящ метал. В интериора също е използван върлероден композит. Положението на водача в кабината е изместено към задната й част и доста ниско. Разположен е в анатомични спортни седалки. Волана също е изместен назад, за да пада удобно в ръцете на шофьора. Централен електронен дисплей информира за включената степен на скоростната кутия, за скоростта на движение, температурата вътре и вън, разпределението на спирачната сила и за ообема на различните течности в резервоарите. Този централен дисплей се командва от волана. Има още един дисплей, разположен точно над волана, който информира водача за най-оптималния момент за превключване на скоростта. Определено концепцията на Chevrolet WTCC Ultra е един от най-интересните автомобили представени от американска фирма тази година в Париж.
Тагове:
fallback
fallback
Последни