Болидът на Audi R8 беше очакван отдавна. Сега в Париж той заема гордо мястото си на щанда на фирмата от Инголщад и изглежда така, както всички очакваха - бляскаво, агресивно, луксозно, спортно...
И все пак има една изненада и тя идва от двигателя с който е изложен новият автомобил. Очакванията бяха, че агрегатът ще бъде бензинов V10 или дори турбодизел V12. За сметка на това, R8 се появи с V8 FSI, бензиновият двигател с директно впръскване, имащ обем 4.2 литра и мощност 309kW, който е познат от Audi RS4.
Автомобилът е изграден около супер-технологичното алуминиево шаси на Audi (Space Frame chassis). Производителите твърдят, че автомобилът се произвежда практически ръчно в завода на Audi в Некарсулм, където малък тим от специалисти съпровождат, наблюдават и контролират всяка стъпка в производствения процес. На ден ще се произвеждат само по 15 автомобила.
Външният вид на R8 се различава от предварително разпространените образи на автомобила, главно по големите отвори за въздух отпред и в задната част, след вратите. Джантите стандартно са 18 цолови, по поръчка може и да са 19 цола. Предаването постоянно е насочено към четирите колела (Quattro). Предлагат се два вида скоростни кутии за R8 - конвенционална шестстепенна ръчна или полуавтоматичната R tronic на Audi, при която скоростите се сменят с бутони на волана.
От Audi определят купето като „изненадващо просторно" . Стилистиката на колата се определя като близка до оригиналната концепция Audi Le Mans. R8 ще бъде първата серийно произвеждана кола с предни изцяло LED светлини. От Audi твърдят, че са били инспирирани за предните светлини от сградата на операта в Сидни. Съотношението мощност-тегло при R8 е 3.71 кг на к.с. Това е сравнимо със съотношението при Ferrari F430 и по-добро от това при Porsche 997 Carrera S. Според производителите ускорението на R8 от 0 до 100 км/час е за 4.6 секунди, а максималната скорост е 301 км/час.