През февруари тази година, президентът на Renault Карлос Гон, обяви така наречения „Договор 2009" - три годишен план, според който Renault ще се превърне в една от най-печелившите и качествени марки в Европа.
Планът предвижда появата на 26 нови модели (13 изцяло нови и 13 обновени), както и повишаване на производството до 800 000 автомобила годишно.
Вчера в рамките на Парижкия автосалон, Гон даде своя първи отчет за това, как върви „Договор 2009". За да илюстрира прехода към по-високо качество, предвиден в плана, в Париж Гон посочи факта, че дефектите показани от автомобили на Renault на възраст не повече от 1 година, през първите шест месеца на тази година са с 40% по-малко в сравнение с първите шест месеца на 2005 г. Шефът на Renault заяви, че според независими експерти и изследвания, новото Clio се намира в тройката на най-добрите автомобили в своя сегмент. По думите на Гон, бъдещата Laguna ще се превърне в символ на прераждането на Renault, и също ще бъде в тройката на лидерите в своя клас. Карлос Гон обяви, че изпълняваната програма по снижаване на себестойността в Renault ще доведе през следващата година до повишаване на печалбата до 3% от сегашните 2.7%. През 2008 г. този показател трябва да стигне 4.5%, а през 2009 печалбата на групата вече трябва да бъде 6%, както е записано в „Договор 2009".
Президентът на Renault заяви, че ръстът на продажбите, който трябва да доведе до повишаване на производството, ще бъде главно извън Европа. Големи надежди се възлагат на модела Logan, който с качествата си и с ниската си цена трябва да стане популярен в много страни. Сега показания в Париж модел комби на Logan, с пет и със седем места, има колесна база почти 3 метра, което е сравнимо с автомобили от много по-висок клас. Гон обяви, че на същата платформа, на която се произвежда Logan, ще бъдат произвеждани още шест модела.
Карлос Гон обяви амбициите на Renault в по-луксозния клас, наистина не там, където са Audi, BMW и Mercedes, но там където сега е Volkswagen, който в последно време забележимо „поскъпна" чрез редица нови модели. Този път избира и Renault. За това говори концепцията Nepta - четириместен кабриолет в „горната част" на сегмента. За подобна промяна говорят и плановете за бъдещата Laguna, за която се говори, че ще премине в ценовия сегмент между 30 и 40 хиляди евро, докато сега е в сегмента 20 - 30 хиляди.
До 2010 г. заедно с Laguna, Renault ще пусне осем нови модели във висшата средна класа и над нея. Карлос Гон обяви, че показаните концепции Koleos и Twingo са много близки до серийно производство. При Koleos личи връзката с Quashqai на Nissan. Новото Twingo ще бъде на шасито В на Renault-Nissan, на което се произвеждат Micra, Clio и други модели на френската и на японската марки. На домашна сцена в Париж, чрез своя президент Карлос Гон, Renault показа амбиции и оптимизъм за бъдещето.