Също както Logan седан и новият Logan MCV е създаден за да отговори на редица изисквания свързани с експлоатация на автомобила при трудни условия и лоши пътища. Това е довело до прилагане на практика на философията за здрав, несложен и все пак модерен автомобил.
Същите качества, за кратко успяха да създадат на Logan седан репутация за надеждност и сила. Сега с Logan MCV конструкторите са си поставили още по-големи цели, главно за надеждна експлоатация на автомобила при трудни условия, но и за универсалност на приложението.
Автомобилът може да се определи като нещо между комби версия и кросоувер. Logan MCV e включил част от елементите показани при концепцията Logan Steppe. Това са по-широките защитни пластини на вратите, по-високия просвет (155 мм), усиленото окачване. Всички тези елементи позволяват Logan MCV да бъде експлоатиран и на най-тежките пътища. И тази версия на Logan MCV ще разполага със широката палитра мотори, предлагани при седана - три бензинови двигателя - 1.4 MPI, 1.6 MPI и 1.6 16V , както и турбодизеловия 1.5 dCi. Мощността на двигателя с обем 1.4 литра е 75 к.с. при 5500 об/мин, той предлага максимален въртящ момент от 112 Nm при 3000 об/мин. Мощността на двигателя с обем 1.6 литра е 90 к.с., а максималният въртящ момент при него достига 128Nm при 3000 об/мин. И двата агрегата се комбинират с петстепенна ръчна скоростна кутия. Двигателят 1.6 16V предлага значително по-динамични характеристики: максимална мощност 105 к.с. при 5750 об/мин и максимален въртящ момент 148 Nm при 3750 об/мин. Това позволява на Logan MCV оборудван с агрегат 1.6 16V и шестстепенна ръчна скоростна кутия да ускори от 0 до 100 км/час за 11.8 секунди, а максималната му скорост е 174 км/час. Разходът на гориво е 7.5 литра на 100 км при смесен цикъл на управление. Специално внимание заслужава варианта оборудван с турбодизеловия двигател 1.5 dCi. Това е агрегат предлагащ най-съвременни характеристики и технологии, разработени от Renault. Мощността му е 70 к.с.при 4000 об/мин, максималният въртящ момент е 160 Nm, достъпни още при 1700 об/мин. Разходът на гориво е 5.3 литра на 100 км при смесен цикъл на управление.
Окачването на автомобила е тип MacPherson отпред, същото като при Clio II, докато отзад окачването е комбинирано с пружини за по-голяма устойчивост. Спирачната система е с дискове на предните колела и барабанна на задните. Версията с ABS предлага най-новото поколение от Bosch 8.0 комбинирано с електронно разпределяне на спирачната сила (EBD). Logan MCV има 4 въздушни възглавници още в базисната си версия.
Интериорът на Logan MCV предлага място за 7 пасажери. Седалките са в три реда, като на средния има място за трима души, а на третия - за двама. Двете седалки от третия ред могат да се свалят или сгъват. При пет заети места мястото за багажа е 700 литра, а при само 2 заети седалки достига до 2350 литра. Дори при 7 заети места остава място за 200 л багаж. Няма съмнение, че и новия Logan MCV ще намери добър прием от хората, които биха искали да получат многопрофилен, надежден и съвременен автомобил примамлива цена.