От Jaguar започнаха битката за оцеляване, като решиха генерално да сменят концепцията за външния вид на автомобила. Става въпрос основно за дизайна на луксозните седани S-Type и XJ.
През последните години заложената в тях ретро стилистика не даде резултат и сега идеята е те да придобият нов вид, който да ги направи много по-привлекателни за потребителите. Дизайнерския проект за новия вид на Jaguar се води от Ян Колъм и Джулиън Томпсън. Идеята е да се създаде единна стилистика за всички седани на Jaguar, като акцентът е върху новата решетка на радиатора и новата форма на фаровете.
Първият модел, който ще представи новия дизайн на седаните на Jaguar ще бъде S-Type, модел 2008 г., засега известен като Проект Х250. Промените са главно в дизайна. Традиционните характеристики за луксозните седани на марката се запазват - дължина близо 5 м, предаване към задните колела, автоматична скоростна кутия, V6 и V8 двигатели. Купето ще бъде изработено главно от стомана и ще има по-малко детайли от алуминиева сплав за да се понижи цената. Новият дизайн на Ян Колъм променя драматично вида на S-Type, като го превръща в купе с 4 врати. Радиаторната решетка от две части придава нехарактерна за Jaguar агресивност. Фаровете имат форма инспирирана от новия Jaguar XK. Двигателите за бъдещия S-Type ще включват и новия V8 с обем 5.0 литра и мощност около 350 к.с. Турбо-версия на същия двигател ще предлага 460 к.с. мощност. По-малкият V6 бензинов двигател ще бъде специална версия за Jaguar на агрегата монтиран сега на новите модели на Volvo.
Скоро след появата на новия S-Type ще се появи и Проект Х351 - новият флагман на Jaguar - XJ, чиято премиера е насрочена за 2010 г. Това ще бъде автомобил с изцяло алуминиева конструкция на купето и външен вид, който ще продължи започнатото от новия S-Type. Идеята е да се върне модела към луксозните спортни автомобили, като се лиши от сегашните елементи на прагматизъм и по-ниско качество. Силуетът отново ще напомня купе и ще промени сегашния конвенционален вид на XJ, сякаш създаден за да се конкурира със старата S- класа на Mercedes. Новият XJ ще използва двигателят на Volvo I6 с обем 3.2 литра, както и негова турбо-версия с мощност 300 к.с. Най-мощният вариант и тук ще бъде турбоV8 с обем 5.0 литра.