fallback

Mazda6 - тест-ревю

Какво предлага спортната лимузина на Mazda.

Mazda6 се появи преди около две години на пазара, а преди броени дни в Женева видяхме леко освежен фейслифт на модела. Всъщност освежаването е трудно уловимо, вероятно защото и настоящата версия може да се похвали с достатъчно модерен и запомнящ се дизайн. Динамичните, дори спортни форми на Mazda6 се допълват от наличните 16-, 17- или 18-инчови колела, двата накрайника на ауспуховата система, едрата радиаторна решетка и издължените предни и задни светлини, като резултатът е спортен седан с елегантен стил. Мощността, която може да се интегрира в колата, достига 185 к.с. при дизеловите агрегати и 170 к.с. при бензиновите предложения. Модификацията, която тестваме, е с 4-цилиндров 2.0-литров бензинов двигател, доставящ 147 к.с. и 184 Нм. Те са напълно достатъчни, за да ускорят дългата 4.75 метра лимузина до 100 км/ч за 9.9 секунди и да осигурят максимална скорост от 214 км/ч. За по-претенциозните е наличен бензинов мотор с обем 2.5 литра, който изпълнява упражнението 0-100 км/ч за 8.0 секунди. Същото време изисква и най-мощната дизелова модификация, която обаче "гълта" значително по-малко гориво (средно 5.6/100). В Mazda предлагат общо 6 различи двигателя за своята 6-ица. Най-икономичен сред бензиновите е 1.8-литровият двигател със 120 к.с., който харчи средно 6.8 литра на 100 километра, а при дизелите – 2.2-литровият със 125 к.с., който предлага средно потребление от 5.5 литра на 100 км (почти аналогичен разход на гориво с другите две по-мощни дизелови предложения). Нека се върнем на модификацията, която изпробваме – 2.0 16V, 147 к.с. с ръчна 6-степенна скоростна кутия и Elegance оборудване (двузонов автоматичен климатик, подгреваеми и сгъваеми ел. странични огледала, електрохроматично огледало за обратно виждане, сензор за дъжд, кожен волан и скоростен лост, автопилот, 17-инчови лети джанти и други.) С други думи, това е автомобил, предлагащ второ ниво оборудване и втория двигател (бензинов) в ценовата листа. Въпреки това удоволствието зад волана е значително. Колата "тегли" още от най-ниски обороти, има стегната возия, стабилно пътно поведение, директно управление, качествен и добре подреден салон с добра шумоизолация и достатъчно екстри, който предлага място за четирима едри пасажери и техния багаж. По време на теста по натоварените софийски улици автомобилът харчеше по около 10 литра на 100 км, което съвпада с информацията от брошурата. Според нея при извънградско каране потреблението е 5.4 л на 100 км, а в смесен режим - 7.0 л на 100 км. Предишните поколения на Mazda6, както и предшественикът им Mazda 626 се славят с изключително качествена сглобка, висока надеждност и не дотам завладяващи форми. От последното няма и помен в тествания от нас модел (2009), а гаранцията от 6 години и 150 хил. километра би трябвало да е достатъчен гарант за първите две изброени. В момента крайните цени на Mazda6 започват от 34 158 лева за бензиновите модификации и от 37 492 лева за дизеловите.
Тагове:
fallback
  • #36
    анонимен ( преди 13 години )
    Колеги помагайте искам да си купя Мазда 6 между 2001-2007 г.но се двоумя кой двигател дизелов да предпочета "121 коня или 136" или да избера бензиновия двигател.Иначе като дизайн много ми харесва автомобила, но незнам как е като подръжка и возия.Чета доста коментари повечето са позитивни.Дали е истина.Благодаря предварително.
  • #35
    Анонимен ( преди 13 години )
    "qponcite pravqt mnogo grozni koli samo nemcite sa nomer 1"E da Golf 3 e osobeno krasiva kola da znaesh.
  • #34
    Анонимен ( преди 14 години )
    qponcite pravqt mnogo grozni koli samo nemcite sa nomer 1
  • #33
    Анонимен ( преди 14 години )
    Кaрах 2.5 и 3.7 литровите версии с автоматик и не оспях да остана особено впечатлен. 6 цилиндровият вариант дърпаше задоволително за мощноста си но липсата на ръчна скоростна кутия допринася за недостатъчната спортност на автомобилът. 4 цилиндровия вариант пък не дърпа достатъчно за моите изисквания и окаяването не е съпоставимо с това на топ европеиските еквиваленти но пък затова цената е по-ниска. Дизаинът обаче от моя гледна точка е загрозен!
  • #32
    Punisher ( преди 14 години )
    Виж сега..то тук както обикновенно е пълно с кухари! ама винаги има по един топ-***!В случая си ти значи не са АПОНЦИ а са ЯПОНЦИ! И тунинги правиш с бабати на село ти! Като най-голямото ви творение новото ти MP3-в бесният голф 3! Айде въри му подпали гумите(ама не забравяй да превключиш на бензин!) и не се занимавай с хората които правят КОЛИ!!!
  • #31
    Obrut ( преди 14 години )
    Миро, разкрит си!!! Май само ти си имал проблем с тази кола, а?
  • #30
    Мазда 6 ( преди 14 години )
    Карам Мазда и съм супер доволен от колата, наистина за здравина и надеждност няма конкуренция, дори немските возила отстъпват осезаемо, а за кеф от каране и ускорение нямам коментар - пълно удовлетворение от колата.
  • #29
    d-r.Kurtev ( преди 14 години )
    Az sam na benzin,na 26000km.,pokazva mi 7.8/100km.,i 62km.sredna skorost.No sam stigal 227max.skorost/i 29/100km./Ot men-gore6to prepora4vam!!! Ina4e N1-BENTLEY!!!!
  • #28
    trax ( преди 14 години )
    Автомедияяя - и вии лъготите като оня Nabludatel! номерът на тая кола завършва на РА - значи е преди повече от 2 години - правили сте тест на стар модел!изобличих ви!!
  • #27
    Анонимен ( преди 14 години )
    "и не дотам завладяващи форми" - когато излезе Мазда 6 (2002 май), всички обръщаха глава след нея. Вижте другите автомобили от този клас от тази година и тогава пак да говорим за завладяващ дизайн
fallback
Последни