Автомобилите, екипирани с най-новата технология за безопасност, вече предупреждават шофьора за възможен удар отзад.
Тойота обяви, че вече е разработена първата в света система за своевременно предупреждение за възможен удар отзад, така че катастрофата да може да се предотврати...или поне последствията да бъдат смекчени. Това става възможно чрез радар, инсталиран в задната броня на автомобила, който засича наближаващите отзад превозни средства. Сензори, монтирани в облегалките за главите на предните седалки, засичат положението на главите на шофьора и пътника до него и в зависимост от това настройват позицията на облегалките за главите така, че да се минимизира рискът от нараняване при камшичен удар. Междувременно се включват и предупредителни светлини за възможна колизия отзад.
Президентът на Toyota Катсуаки Уатанабе обяви в края на седмицата, че много „изтънчен" компютър, подобен на „човешкия мозък", ще бъде инсталиран в новия Lexus LS, чиито продажби в Япония стартират през септември. Компютърът ще контролира най-новите технологии за безопасност, като гореописаната предупредителна система за възможен удар отзад. За сега новата система няма да се предлага на пазара в САЩ, а лансирането й на европейските пазари е все още нерешено, заяви изпълнителният вицепрезидент на компанията Казуо Окамото. „Ние сме напълно отдадени на целта си да създадем автомобили с нулева вероятност за катастрофа", заяви той пред репортери в Токио. Друга нова система за безопасност, разработена от Toyota може да разпознае пешеходец от задавщи се насреща автомобили или други препятствия. Системата използва новоразработена стерео-камера, която може да събира информация за триизмерни обекти в допълнение към общия радар. Инфрачервено излъчване, интегрирано във фаровете, допринася за видимостта нощем. Когато системата засече пешеходец или друг обект, коланите се затягат автоматично. Ако шофьорът не намали скоростта, спирачките се активират самостоятелно, за да се даде шанс на пешеходеца. Разработването на системи за безопасността на пешеходците в Япония се приема като особено важна задача, защото, поради по-тесните улици (в сравнение със САЩ и дори със Западна Европа) инцидентите с пешеходци са повече.