+ високо качество на изработката, много добро следване на траекторията, отличен баланс на настройките на шасито, много добри спирачки, култивирани боксер-мотори- висок разход, скоростите не се сменят гладко, ограничения в лесното боравене
История на модела5/93 Представяне на модела. Седан с четири врати или хечбек с пет врати. Перманетно задвижване на четирите колела. Мотори: 1.6 литров с 90 к.с., 1.8 литров с 103 к.с.10/94 Извънреден модел Pirsch с по-висока каросерия 3/95 Два еърбега серийно9/95 Нов мотор: 2.0 литров с 115 к.с. заменя 1.8 литровия2/96 Извънреден модел Sport с преден и заден спойлер, както и с тюнинг на страните9/97 2.0 турбо с 211 к.с.10/98 Нови настройки на моторите: 1.6 литровия вече 95 к.с., 2.0 литровия вече с 125 к.с., 2.0 турбо вече 218 к.с.11/00 Смяна на модела. Лимузина с четири врати и Sportkombi с пет врати. Мотори: 1.6 с 95 к.с., 2.0 с 125 к.с. и 2.0 WRX с 218 к.с. ABS и четири еърбега серийно9/01 Представяне на 2.0 WRX STi с 265 к.с.
Собствениците на Субару образуват малка, но много вярна на марката общност. Който иска хай-тек автомобил на старо не трябва да мисли дълго. Особено сред онези, които си падат по планините и горите, Импреца и Легаси лесно намират приятели. Импреца има много лица - от скучноват семеен автомобил до турбоподпалвач на гуми. Пазарният дял на марката в Европа в никакъв случай не е голям. Известна популярност в Германия придоби идвънредния модел Pirsch (от 10/94). Основният отличителен белег на една Импреца е перманетното задвижване на четирите колела. В този клас автомобилите са основно с предно предаване, а 4*4 има определени предимства: следването на зададената траектория при шофиране, особено на планински терен с много завои, е чувстително по-добро. Когато мощността се разпределя между четирите колела, поведението на автомобила в завои е много по-сигурно. Недостатъкът е, че 4*4 механиката с нейните допълнителни валове и диференциали удря силно по джоба, всеки път когато посетите бензиностанция. Разходът е най-неприятното нещо при всички модели Импреца. Хубавото е, че цялата тази комплицирана механика функционира безпроблемно. Във всички останали дисциплини също преобладава извънредната надеждност на японеца. Единствено имобилайзера от средата на 90-те може да подведе една Импреца и нейния собственик. Освен него могат да се споменат някои случаи на празни акумулатори, които едва успяват да преживеят трите години фабрична гаранция. Идващите директно от моторните спортове супер потентни турбо мотори с 211-218 коня не са толкова надеждни, колкото обичайните четирицилиндрови агрегати с мощност от 90 до 125 к.с. Кой от тях ще предпочетете е въпрос на лична преценка. Разходът се движи около 10 л/100 км Супер, ускорението е донякъде разочароващо. За да дърпа добре Импрецата се нуждае от високи обороти, които обаче се отдават идеално и без големи вибрации на четирицилиндровите боксер-мотори (специалитет на Субару). Все пак моторите са доста шумни, което не допринася за комфорта. Окачването е малко грубо, неравностите по пътя са прекалено слабо филтрирани. Поне яката каросерия не трака при друсането и това също говори в полза на качествената изработка на този необичаен автомобил.
Най-често срещани повредиЗапалване: мокри свещиМениджмънт на мотора: проблеми с имобилайзера до 96 г.Електрика: рядко дефектни акумулатори при по-стари екземпляри