+ много добро качество на изработката, достатъчно пространство, висок стандарт за сигурност, лесно управляем и сигурен автомобил- високи цени, възможна корозия по вратите, високи сервизни разходи
История на модела 1/85 Представяне на новия модел (W 124)9/85 Нови комби модели и 4matic версии. Първият бензинов мотор с катализатор9/88 Всички модели с ABS. Бензинови мотори: 200 Е с 100 к.с., 220 Е с 150 к.с., 230 Е с 132 к.с., 260 Е с 160 к.с., 280 Е с 197 к.с., 300 Е с 180 к.с. Дизелови мотори: Е 200 D с 75 к.с., Е 250 D с 94 к.с., Е 250 TD с 126 к.с. и Е 300 D с 113 к.с.8/89 Подобрения в модела. Широки странични лайсни от пластмаса. Нов 3.0 литров 24v мотор с 220 к.с.9/92 Нови мотори: 400 Е с 279 к.с., 320 Е с 220 к.с., 220 Е с 150 к.с., 280 Е с 197 к.с.6/93 Подобрения в модела: Е 250 D вече с 113 к.с. и E 300 D вече с 136 к.с. с по 4 клапана на цилиндър6/95 Смяна на модела и представяне на новия W 210 при лимузината (продължава производството на комби, купе и кабрио). Бензинови мотори: Е 200 с 136 к.с., Е 230 с 150 к.с. и Е 320 с 220 к.с. Дизел: Е 220 D с 95 к.с. и E 300 D с 136 к.с.9/95 Още нови мотори: 2.8 литров 6-цилиндров редови с 193 к.с., 4.2 литров V8 с 279 к.с. и един 2.9 литров турбодизел с 129 к.с.5/96 Спира производството на W 124 T - модел (комби) и купе.3/97 Нови мотори: 3.2 литров V6 с 224 к.с. сменя стария 3.2 литров. Нов 3.0 литров турбодизел с 177 к.с.9/97 Нов 2.4 литров V6 с 170 к.с. сменя четирицилиндровия Е 2307/98 Нов комън рейл дизел в Е 200 CDI с 102 к.с. и в Е 220 CDI с 125 к.с.5/99 Фейслифт и два нови дизела с по 5 цилиндра: Е 270 CDI с 170 к.с. и Е 320 CDI с 197 к.с.7/00 Нови Е 200 Kompressor с 163 к.с. и Е 200 CDI с 115 к.с.1/02 Смяна на модела при лимузината и представяне на новия W 2114/03 Нов Т-модел (комби)4/04 Е 280 CDI с 177 к.с. и филтър за твърди частици серийно.
Солиден като швейцарски трезор. Това е причината този Бенц да се търгува много скъпо. Многобройни са клиентите, които задоволяват копнежа си по този автомобил на пазара втора ръка. На разположение са разнообразни версии и модели, при което по-старите не са задължително по-лошите. Дори старата лимузина W 124 притежава качества, с които да се мери със съвременните коли. Комфортът и пространството в купето дават твърде малко поводи за недоволство. Обемът на багажника е почти идентичен с този на по-модерния наследник с четирите фара. Половин кубически метър обикновено е достатъчен за повечето транспортни нужди, сваляне на задната седалка не е предвидено и в двете генерации. Който отдава по-голямо значение на транспортирането трябва да помисли за Т-модела, който разполага с огромно място за товарене, възможност за монтиране на детска седалка обратно на посоката на движение и регулиране на нивото, което предпазва задницата от увисване. Но внимание! Специално предвидените за това амортесьори често потичат и се заменят с обикновените за лимузината, които естествено са доста по-евтини. Затова съветът е да проверите дали регулирането на нивото изобщо функционира. Има и други прилики в недостатъците на двата модела W 124 и W 210. Диференциалите например губят масло, вият, претракват при смяна на тежестта. Ръчната спирачка, управлявана с крак, има склонност да не разпределя усилието равномерно. Причината за това е, че не се използва често, защото много Е-класи са оборудвани с автоматик и при паркиране шофьорите използват само позицията "Р". Посягането към автоматик не е свързано само с удобството - толкова недиректна, с дълги скорости и запъваща ръчна кутия не би посмял да предложи на пазара нито един друг производител. Автоматикът в новата Е-класа след 96 г. с пет вместо четири степени за сметка на това работи безропотно. Има само единични случаи на проблеми, когато некадърни механици са наляли прекалено много масло в автоматика.Повече внимание изисква подборът на моторите. Тези, на W 124 стигат назад до период, в който Мерцедес имаше проблем в подбора и съвместимостта между материалите за изработване на кобилиците, повдигачите и разпределителния вал. Резултатът е висока степен на износване, което се разпознава по доста шумното претракване. Проблемът засяга голяма част от бензиновите мотори до есента на 92 г. Тогава се появиха агрегатите с по 4 клапана на цилиндър, които по принцип се конструират и до ден днешен, без дават технически дефекти, за сметка на това обаче, включително и в по-новата Е-класа, често страдат от загуба на масло. Традиционно безпроблемни са дизеловите мотори, чиято мощност започва от скромните 75 к.с. и стига до 197 коня при якия 320 CDI. Монтираните двуклапанови дизели в W 124 са доста тромави, но много здрави, ако са без турбо. Следващият етап в тяхното развитие, технологията с по 4 клапана, осигури до 98 г. безрадостната им служба, когато за Мерцедес започна ерата на комън-рейл с моторите CDI. Те са и най-препоръчителни, защото няма по-икономичен Мерцедес, който същевременно да е и толкова пъргав.
Най-често срещани повреди W 210Мотор: Загуба на масло поради хлабава или изгубена капачка. Клиновидният ремък трябва да се сменя по-често.Загуба на масло от диференциала, дефектни автоматици.Каросерия: Ръжда по вратите под уплътненията. По принцип разходите по Мерцедеса са приемливи. Електрика: Висока степен на износване при фаровете, отделни случаи на дефектни имобилайзери и празни акумулатори, много рядко дефекти в генератора