2.0 литров агрегат в две нива на мощност и малък „апдейт" за V6-dCi.
Vel Satis е автомобилът, с който Рено се състезава във високия клас на пазара, макар че в случая комбинацията с четирицилиндрови мотори едва ли е най-подходяща. В дизеловия сектор гамата на двигателите се допълва с един 2.0 литров агрегат в две нива на мощност.
Познатият от Laguna и Espace мотор е с комън-рейл, четири винтила и пиезо техника. Верига е заменила ангренажния ремък, благодарение на което интервалите на обслужване са станали „по-потребителски". Двигателят предлага избор между 150 и 173 конски сили, максималният му въртящ момент е 340 или 360 Nm, които са на разположение още от 2000 или съответно от 1750 оборота в минута. Класическата мярка за ускорение от 0 до 100 км/ч голямото Рено покрива за 10.3 или 9.5 секунди, максималната му скорост е съответно 200 или 211 км/ч, а средният разход и в двете разновидности на мотора е 7.3 л/100 км. От гледна точка на мощността по-силната от двете версии се приближава прекалено близко до шестцилиндровия агрегат в гамата на Vel Satis, който предлага 177 к.с. По тази причина инженерите на Рено са се погрижили да има поне „оптическа" дистанция в списъка на техническите характеристики между двата мотора и са прибавили нови 4 к.с. към шестцилиндровия мотор, който вече става 181 к.с., а максималният въртящ момент е повишен с 50 до 400 Nm. Основните данни тук са 10.4 секунди, 212 км/ч и 8.7 л/100 км разход на гориво.
Виж Vel Satis в галериятаДокато двата четирицилндрови мотори са комбинирани със шестстепенна ръчна скоростна кутия, V6-агрегатът се предлага изключително с автоматик, който също разполага със шестстепени. В гамата остава и 2.2 литровия четирицилиндров мотор с 139 к.с., който в бъдеще ще се предлага само комбиниран с автоматик с пет степени. Двата бензинови мотори остават без промяна (2,0 16V с 170 к.с. и 3,5 V6 с 241 к.с.). Vel Satis 2,0 dCi със 150 к.с. ще струва в Германия от 34 400 евро.