fallback

Новото поколение на Suzuki Alto вече и в България

Миналата година през есента Suzuki пусна седмата генерация на своя най-малък автомобил предлаган в Европа – Alto.

За разлика от предишните поколения на мини автомобила, най-новото ще се продава и в България от месец април. Името Alto се появява в моделния ред на Suzuki през 1979 г. По това време японската фирма се е специализирала именно в производството на мини автомобили (така наречените „К” -кей автомобили), които имат точно определени размери и обем на двигателя. Тогава Alto е създаден точно по нормите за „кей” автомобил, като двигателят е с три цилиндъра, обем 550 см3 и мощност 21 kW. Този модел постига веднага успех на пазара в Япония и вместо планираните продажби от 5 000 автомобила на месец, продават по 20 000. Колата се произвежда във версии с пет и с три врати и през 1981 г. започва експорт и за европейските пазари. Второто поколение на Suzuki Alto се появява през 1984 г. като първоначално е със стария двигател с обем 550 см3, а след това към него се добавя и версия с трицилиндров мотор с обем 800 см3 и мощност 25 kW. Това второ поколение на Alto се продава в Европа чак до 1994 г., а в Индия се изработва и продава и днес под името Maruti 800 (в Пакистан Mehran 800). Третото поколение на Alto се произвежда от 1988 до 1994 г. и въобще не се продава на пазарите извън Азия. Въпреки това този модел е много добре познат в Европа, защото корейската фирма Daewoo го произвежда по лиценз и с името Tico. През 1994 моделите на Alto предназначени за пазара в Япония и за експорт стават съвсем различни. В Япония новите поколения на Alto се появяват през 1994, 1998 и 2004. В същото време в Европа се продават с името Alto автомобили произвеждани от Suzuki в Индия. Сега на пазара е седмото (за Европа пето) поколение на Suzuki Alto, което беше представено официално на автомобилния салон в Париж през миналата година. Това е автомобил, който също ще се произвежда в Индия, но ще бъде глобален (т.е. предназначен за всички световни пазари) модел на Suzuki. Двигателят отново е с три цилиндъра, с обем един литър и мощност 68 к.с. (същия се монтира и на модела Splash). Този автомобил може да бъде срещнат и като Nissan Pixo, като промените в каросерията са минимални. През този месец на автомобилния салон в Женева, Suzuki представи Концепцията Alto със системата Stop/Start при който средния разход на гориво е 4 литра на 100 км, а вредните емисии от СО2 са 95 г/км. От Suzuki България все още не са публикували цените на които този модел ще се предлага от месец април в страната. 
Тагове:
fallback
fallback
Последни