В Automedia.bg вече писахме за „горещия” Renault Megane показан в Женева. С него обаче не свършват спортните модели на френската марка на изложението в Palexpo.
До
Megane RS на щанда на Renault в Женева е и обновения Clio RS. Колата е с определено по-агресивно излъчване от своя предшественик, като това важи особено за предната част с двуцветна броня и нов спойлер, изпълнена в стила на състезателните автомобили на Renault.
Автомобилът има по-релефни прагове, вентилационни отвори в предните калници и дифузьор в задната част. В официалното съобщение на Renault се казва, че разстоянието между осите на Clio RS е по-голямо с 10 мм от това при досегашния модел и достига 2585 мм. Увеличена е и следата на автомобила – отпред с 48 мм, отзад с 50 мм.
В същото време собственото тегло на колата е намалено благодарение на използваните съвременни материали. Както и при Megane RS и при Clio RS ще може да се избира между два вида окачване - Sport и Cup. При първия вариант според производителите се подсигурява баланс между спортното начало и комфорта. С това окачване вървят нови амортисьори и преден стабилизатор с повишен диаметър.
Версията с окачване Cup ще бъде по-близо до пътя със 7 мм в сравнение с версия Sport, ще има различни амортисьори и пренастройка на кормилната система. Двигателят на Clio RS е двулитров, атмосферен бензинов агрегат с мощност 203 к.с. По данните на Renault, Clio RS ускорява от място до 100 км/час за 6.9 секунди, а максималната му скорост е 225 км/час.
Средният разход на гориво при смесен цикъл на управление е 8.2 литра на 100 км. Производството на Renault Clio Renault Sport ще става във френския завод на групата в град Диеп. Продажбите на автомобила ще започнат в Европа към края на пролетта.