Производителите на автомобили изживяват трудно време. Наред с всички други проблеми, сега те са изправени пред трудното решение къде да складират нереализираната си готова продукция.
Въпреки, че спираха производството около Нова година (някои все още не произвеждат въобще или правят това в силно намален капацитет), в момента в Европа се произвеждат около 20-25% повече автомобили отколкото могат да се продадат.
Естествено този проблем не се отнася само до европейските производители. Докато в света производителите на автомобили през тази година могат да сглобят 94 милиона автомобили, ще бъдат намерени собственици едва на около половината от тях. Проблеми с натрупани складови автомобили в Европа имат и най-силните, например
Toyota, където обмислят да наемат голям товарен кораб, за да държат нереализираните си автомобили. Логистичният център на японската фирма в Европа е в шведския град Малмьо, където вече няма място за нови коли. От Toyota планират в кораба да складират 2 500 автомобила, а в други складове да се съхраняват още 12 500 коли на фирмата. Главните проблеми за продажбите на нови автомобили в Европа идват от рязкото прекъсване на финансирането на тази дейност. Досега в страните на Европейския съюз между 60 и 80% от продажбите на нови автомобили стават чрез лизинг или друга форма на финансиране. Плащанията „кеш” през последното десетилетие намаляваха непрекъснато. Въпреки всичко, от Европейската Комисия не прогнозират драматични проблеми с нереализираните автомобили през тази година.