fallback

В АВСТРИЯ ОТ ДНЕС 160 КМ/ЧАС – ПРОБНО

От днес пробно разрешената максимална скорост на един участък от магистрала А10 в южна Австрия, провинция Коринтия, се покачва до 160 км/час. Според министъра на транспорта на Австрия Хуберт Горбах повишаването на максималната скорост от сега разрешените 130 км/час на 160 км/час ще допринесе за по-добро използване на пропускателната способност на магистралата.

Водачите ще получават информация за максимално разрешената скорост в дадения участък от специално светлинно табло над магистралата, което е снабдено със сензори и камери и се управлява от Центъра за управление на движението по магистралите, намиращ се във Виена. Таблото е уникално и струва над 5 милиона евро. Според решението повишения лимит на максималната скорост може да се ползва само при изключително добри пътни и климатични условия. Няма да бъде разрешено движение с 160 км/час при дъжд, силен вятър или снеговалеж, нито през нощта. Като цяло австрийците подкрепят експеримента, който ще продължи 2 месеца, след което ще се реши дали промяната е положителна и дали ще се приеме за постоянно. Експериментът обаче среща и редица противници, най-вече в лицето на опозиционната Зелена партия. Според тях повишената максимална скорост по магистралата ще резултира в по-високи емисии вредни газове и повишен разход на гориво. Според зелените има опасност и от повишаване броя на пътно-транспортните произшествия. Предвиждат се и активни протести, включително и демонстрация около експерименталния участък от магистралата и блокирането му на 21 май. От ЕК също така не гледат с добро око на експеримента, който е в противоречие с разпоредбата за уеднаквяване на разрешената максимална скорост за движение по европейските магистрали на 130 км/час. Австрийският министър на транспорта обаче, заявява, че максималната скорост от 130 км/час е въведена в Австрия още през 1974 г., а сегашните модели автомобили са многократно по-добри и имат много по-големи възможности, както по отношение на безопасността, така и на разхода на гориво и опазването на околната среда. Наред с това статистиката показва, че 70% от водачите нарушават предписанието за максимална скорост от 130 км/час на магистралите. Решението за експериментално повишаване на максималната скорост се подкрепя и от статистиката на смъртните случаи по австрийските магистрали, които миналата година са намалели до 768. Това е най-ниската им стойност от 1961 година насам. Ако се окаже, че експериментът не улеснява движението в този участък на магистралата или пък доведе до повишаване на броя на пътнотранспортните произшествия, той ще бъде прекратен. Ако обаче този експеримент бъде успешен, максималната скорост на движение ще бъде повишена до 160 км/час и в други участъци от австрийските магистрали.
Тагове:
fallback
fallback
Последни