Трудно е да се изброят всички автомобилни фирми, които през последните години никнат като гъби след дъжд в Китай. В Европа са познати сравнително малко китайски марки, главно от внасяните модели на Geely и SUV моделите на Great Wall.
В Китай една фирма се слави като произвеждаща едни от най-качествените автомобили в страната - това е Hafei Motor, дъщерна фирма на Харбинската авиостроителна и индустриална група Harbin Aircraft Industry Group. Един от най-популярните им модели е мини автомобилът Hafei Brio или Lobo, (автомобилът има две имена в зависимост от това къде се продава).
Това е автомобил от класа на Шевролет Матиз (Спарк), но за разлика от него има двигатели с 4 цилиндъра - един с обем от 1.0 литър и мощност 45 к.с. и друг с обем 1.1 литра с 16 клапана и мощност от 65 к.с. Дължината на Брио е 3588 мм. Интересно е, че за разлика от повечето китайски автомобили, Брио може да бъде оборудван с доста екстри. Мини автомобилът се предлага с ABS, въздушна възглавница за шофьора, климатик, хидроусилвател за кормилната уредба и дори лети джанти. Амбициите на фирмата Hafei са доста голями. Вече се водят преговори за експорт на Брио в Русия, а по-нататък се предвижда и асемблиране на модела там. По-далечната цел обаче е износ за Европа и дори изграждането на завод за китайските автомобили на Стария континент. Трябва да си признаем, че Брио не изглежда зле. Има свой стил и това не е случайно - китайците са разработили модела съвместно с дизайнерското студио на Пининфарина. Всъщност голямата част от поръчките с които сега е затрупано студиото идват именно от Китай. Италианците са разработили за Hafei Motors и седана Saibao, както и концепцията Fantasy. Но ако се върнем на Брио/Лобо той изглежда съвсем прилично и би се харесал на европейските пазари.
Интериорът на пръв поглед също е добър - удобен, светъл. По-детайлният преглед обаче показва, че използваните материали са некачествени и твърди. Седалките са прекалено меки и не оказват никаква подкрепа за тялото. Воланът е прекалено голям за мини автомобил. Някои от бутоните по таблото са толкова малки и неудобни за настройка, че човек се чуди каква е била идеята на конструкторите. Прави впечатление и относително лошата шумоизолация на двигателя, което значително вдига децибелите вътре в купето. Иначе моторът е изненадващо динамичен и напълно достатъчен (особено по-мощният вариант от 65 к.с.) за лекото купе.
Като цяло впечатленията от Брио не са лоши. Запазил е главните недостатъци на китайските автомобили, но в същото време прави и крачка напред в областта на дизайна и характеристиките на двигателя. Дали това ще бъде автомобил за който ще чуем опвече в Европа все пак е още рано да се каже. Цената на която се предлага обаче е съвсем европейска (съпоставима с тази на Дачиа Логан) и няма нищо общо с очакванията за супер евтини китайски автомобили - 8 до 10 хиляди долара.Още китайски автомобили:
http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=267&Itemid=0http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=261&Itemid=0