Това което Audi прави с новото поколение на „горещия” RS4 е показателно за новата стратегия на фирмата.
Решението е да отпаднат два от цилиндрите на двигателя, но за сметка на загубения обем да се появи компресор. Така следващата генерация на Audi RS4 ще бъде компресорен V6 с обем 3.0 литра.
Сегашното Audi RS4 e с двигател V8 с обем 4.2 литра и мощност 414 к.с. (309kW). Мощността на двигателя V6 за новото поколение все още не се съобщава, но предположенията са за мощност над 400 к.с. Същият двигател ще бъде монтиран и на Audi S4, като при него мощността ще бъде фиксирана около 350 к.с. При по-силния вариант RS4 тя ще бъде повишена още повече благодарение на нов компресор. Това ще позволи да се получи и висок максимален въртящ момент, който ще бъде на разположение при доста широк диапазон от оборотите на двигателя, пише шведското издание на списание Auto Motor und Sport. Всъщност първото Audi RS4 се появи през 1999 г., като беше с би-турбодвигател V6 с обем 2.6 литра и максимална мощност 261 к.с. (195kW). От тогава ефективността на турбодвигателите се повиши значително, но от Audi са решили да изоставят конструкционно по-сложната и скъпа би-турбо технология за сметка на компресорния тип двигател.