fallback

Новото поколение на Audi RS4 ще бъде с компресорен двигател

Това което Audi прави с новото поколение на „горещия” RS4 е показателно за новата стратегия на фирмата.

Решението е да отпаднат два от цилиндрите на двигателя, но за сметка на загубения обем да се появи компресор. Така следващата генерация на Audi RS4 ще бъде компресорен V6 с обем 3.0 литра. Сегашното Audi RS4 e с двигател V8 с обем 4.2 литра и мощност 414 к.с. (309kW). Мощността на двигателя V6 за новото поколение все още не се съобщава, но предположенията са за мощност над 400 к.с. Същият двигател ще бъде монтиран и на Audi S4, като при него мощността ще бъде фиксирана около 350 к.с. При по-силния вариант RS4 тя ще бъде повишена още повече благодарение на нов компресор. Това ще позволи да се получи и висок максимален въртящ момент, който ще бъде на разположение при доста широк диапазон от оборотите на двигателя, пише шведското издание на списание Auto Motor und Sport. Всъщност първото Audi RS4 се появи през 1999 г., като беше с би-турбодвигател V6 с обем 2.6 литра и максимална мощност 261 к.с. (195kW). От тогава ефективността на турбодвигателите се повиши значително, но от Audi са решили да изоставят конструкционно по-сложната и скъпа би-турбо технология за сметка на компресорния тип двигател.
Тагове:
fallback
  • #5
    камикадзе ( преди 16 години )
    Пич, я вземи прочети колко са трошливи японските двигатели и се образовай малко. Стига писахте с тея конски капаци на очите дето само БМВ виждате :-) Айде със здраве ;)
  • #4
    Анонимен ( преди 16 години )
    Triforce,тези 5 литрови двигатели по 300 коня издържат по половин милион км.. за ралика от високооборотните японки, както и от сегашните двигатели (примерно 1.7 тфси - 170 коня)..
  • #3
    Triforce ( преди 16 години )
    Идеята е, че БМВ досега не са ползвали нито турбо, нито нищо и сега правят много сполучливи турбо мотори, докато от Ауди явно са сметнали, че не е необходимо и си ползват компресора. Абе все пак германците много добре знаят какво правят. Лично аз предпочитам редовите мотори, като на БМВ и се чудя един 6-цилиндров 3.0 с такъв компресор от Ауди какво ще прави? То нали имаше някакви турбочарждери? И още нещо - NISSAN 300ZX - моята мечта има вариант 3.0 с двойото турбо - 280 и 340 коня. Автомобилът е произвеждан до 1992-ра година, когато Ауди и БМВ са правили по 300 коня моторчета от 5 литрови мотори.
  • #2
    Анонимен ( преди 16 години )
    Абе не е странна. Големите им бензини бяха неподатливи на турбиниране... Пък и с този компресор инсталнат между В-то двигателя ще реягиря като ятмасферка а ще има полера на би-турбо! освен тва максималната мощност е в диапазон от около 2 хиляди оборота !!!! ревулюционна машина!
  • #1
    Анонимен ( преди 16 години )
    Честно казано странна ми се вижда стратегията на Audi, от дълги години пропагандират турбо двигатели, парадират с Le MANS и така на татък, а сега изведнъж се хвърлят на компресорни двигатели.Мерцедес които пък ги използваха поголовно, се се преоринтират към турбодвигетели.БМВ засега твърдо залагат на турбото.
fallback
Последни