+ много удобен за управление малък автомобил, добро ниво на оборудване, Версо с достатъчно пространство- слаби бензинови мотори, малък багажник, ограничена видимост на инструментите
История на модела4/99 Представяне на модела. Малък автомобил с хечбек с три или с пет врати. ABS и два еърбега серийно. Мотор: 1.0 литров с 68 к.с. бензинов с вариращо управление на клапаните. Опционален автоматичен съединител Free Tronic11/99 Нов бензинов мотор: 1.3 литров с 86 к.с., опционална автоматична скоростна кутия. Вариант и със странични еърбегове. Представяне на модела Ярис Версо: компактен автомобил с висок покрив и с пет врати и вариращо вътрешно пространство. Мотори: 1.3 литров с 86 к.с. и 1.5 литров с 106 к.с.3/01 1.5 литровия мотор и за Ярис1/02 Нов мотор и за двата варианта на модела: 1.4 D-4D турбодизел с директно впръскване и 75 к.с.
Хубава и практична кола за градския трфик, но с някои недостатъци в детайлите. Марката Тойота е известна с най-висока надеждност, добро качество и солидна изработка. Както стандартния модел на Ярис, така и Версо покриват отчасти очакванията за качество. Пластмасите в интериора изглеждат евтино, а по неравности имат склонност към дрънчене. Подът е покрит с някои от онези мокети, които винаги изглеждат мръсни, колкото и да ги чистите. Това са дразнещите страни на иначе практичния автомобил. Вариантът с висок покрив Версо се предпочите от онези, които държат на повече пространство на задната седалка и в багажника. Дори двуметрови гиганти се чувстват добре на задната седалка на Версо. Обща за двата модела на Ярис е необходимостта от привикване с кокпита. Показателите са поставени в средата на арматурното табло - дигитален километраж и стрелки за температурата на мотора и горивото. Ако има монтирана и навигационна система вече нищо не става без книжка с инструкции. Задвижването е типично Тойота: точно превключване на скоростите, с лек ход на лоста, много култивирано въртене на мотора, но малко мощност в ниския и средния диапазон на оборотите. Който бърза трябва да изтисква прилежно силата на 1.3 литровия мотор и в двата варианта на каросерията. Това важи отчасти и за 1.5 литровия, докато 1.4 литровия турбодизел (от януари 2002 г.) тегли много бодро. За сметка на това 1.0 литровото моторче, монтирано в малкия Ярис, се затруднява и от лек насрещен вятър. И двата модела имат сигурно поведение на пътя, следва чисто правата линия, а в завои предупреждават навреме за приближаването на критичната граница. Окачването издава респекта на японците към "теста на лоса", сравнително твърдо е и особено по-големи неравности се усещат отчетливо от пътуващите. Най-често срещани повредиМотор: прекъснати маркучи на турбото (дизел)Електрика: дефектни имобилайзери, смущения в мениджмънта на мотора, стрелката за горивото прекалено оптимистична, кабелите на запалването предизвикват проблемиЗадвижване: блокира ръчната скоростна кутия, дефекти в автоматичната скоростна кутия и съединителя (двете 99 г.)