fallback

Тойота Ярис/Toyota Yaris

+ много удобен за управление малък автомобил, добро ниво на оборудване, Версо с достатъчно пространство- слаби бензинови мотори, малък багажник, ограничена видимост на инструментите

 История на модела4/99 Представяне на модела. Малък автомобил с хечбек с три или с пет врати. ABS и два еърбега серийно. Мотор: 1.0 литров с 68 к.с. бензинов с вариращо управление на клапаните. Опционален автоматичен съединител Free Tronic11/99 Нов бензинов мотор: 1.3 литров с 86 к.с., опционална автоматична скоростна кутия. Вариант и със странични еърбегове. Представяне на модела Ярис Версо: компактен автомобил с висок покрив и с пет врати и вариращо вътрешно пространство. Мотори: 1.3 литров с 86 к.с. и 1.5 литров с 106 к.с.3/01 1.5 литровия мотор и за Ярис1/02 Нов мотор и за двата варианта на модела: 1.4 D-4D турбодизел с директно впръскване и 75 к.с.Хубава и практична кола за градския трфик, но с някои недостатъци в детайлите. Марката Тойота е известна с най-висока надеждност, добро качество и солидна изработка. Както стандартния модел на Ярис, така и Версо покриват отчасти очакванията за качество. Пластмасите в интериора изглеждат евтино, а по неравности имат склонност към дрънчене. Подът е покрит с някои от онези мокети, които винаги изглеждат мръсни, колкото и да ги чистите. Това са дразнещите страни на иначе практичния автомобил. Вариантът с висок покрив Версо се предпочите от онези, които държат на повече пространство на задната седалка и в багажника. Дори двуметрови гиганти се чувстват добре на задната седалка на Версо. Обща за двата модела на Ярис е необходимостта от привикване с кокпита. Показателите са поставени в средата на арматурното табло - дигитален километраж и стрелки за температурата на мотора и горивото. Ако има монтирана и навигационна система вече нищо не става без книжка с инструкции. Задвижването е типично Тойота: точно превключване на скоростите, с лек ход на лоста, много култивирано въртене на мотора, но малко мощност в ниския и средния диапазон на оборотите. Който бърза трябва да изтисква прилежно силата на 1.3 литровия мотор и в двата варианта на каросерията. Това важи отчасти и за 1.5 литровия, докато 1.4 литровия турбодизел (от януари 2002 г.) тегли много бодро. За сметка на това 1.0 литровото моторче, монтирано в малкия Ярис, се затруднява и от лек насрещен вятър. И двата модела имат сигурно поведение на пътя, следва чисто правата линия, а в завои предупреждават навреме за приближаването на критичната граница. Окачването издава респекта на японците към "теста на лоса", сравнително твърдо е и особено по-големи неравности се усещат отчетливо от пътуващите. Най-често срещани повредиМотор: прекъснати маркучи на турбото (дизел)Електрика: дефектни имобилайзери, смущения в мениджмънта на мотора, стрелката за горивото прекалено оптимистична, кабелите на запалването предизвикват проблемиЗадвижване: блокира ръчната скоростна кутия, дефекти в автоматичната скоростна кутия и съединителя (двете 99 г.)  
Тагове:
fallback
  • #12
    Валентин ( преди 10 години )
    Toyota Yaris 1,4 бензин-2003Нямам особени забележки,разхода е нормален, пъргава е и устойчива на завой.Удобна ми е. Но радиото сякаш е правено преди сито години.Искам да свържа изхода за слушалки от външно МР3 плеърче със стерео жак 3,5 мм. към СД-то или радиото 86120-52390/CQ-MS0371A 12 пина. и не откривам в интернет нищо. Предлагат се приставки/цифрови декодери на 160-300 лв/ Много смешно.Ако някой е решил проблема, на:eternal***dir.bg
  • #11
    Ritika ( преди 12 години )
    Finding this post solves a porlbem for me. Thanks!
  • #10
    velikova ( преди 12 години )
    i az sam na sa6toto mnenie dizela si e dizel.....i s kef go karam
  • #9
    ivan garkov ( преди 12 години )
    не знам за вас аз имам yaris 1.4 d4d 2003 но съм много доволен градско ми дава 5.5 зависи как го карам а зимата скача до 6.о
  • #8
    ... ( преди 14 години )
    Грешката е в теб, моя дава 5.3-5.5 в София
  • #7
    remiiliev ( преди 14 години )
    Az sam napalno nov sobstvsnik ot sedmica na toyota yaris 1.na staro model 2003 g.O6te nemoga da razbera kolko e normalniq razxod na gorivo?Ako nqkoi kolega znae ne6to pove4e molq da spodeli?
  • #6
    Анонимен ( преди 16 години )
    Имам D4-D от 1 година (модел 2007)Плюсовете са изброени в статията и другите коментари, ще дам само минусите:-Твърде много шум в купето-Калпава аудио система-Доста висок разход градско движение - 7.5-8.5 (макар че в София предполагам е нормално)
  • #5
    hristo ( преди 16 години )
    Карам я от няколко месеца.Много добра за града но за извънградско над 150 км пробег е доста неудобна.Неудобни седалки и много твърдо окачване.Ако шофьора е малко по-висок или по едър извън града е мъка.
  • #4
    toyota_fen ( преди 16 години )
    За три години 120 000 км с Yaris 1.4 D4-D.Сменени 2 крушки на фаровете,предни накладки,сега скърца жилото на съединителя.Гори 4-6л/100км,ако го държиш на обороти е куршум,мн. добра курсова устойчивост за сметка на твърдата возия,евтини материали в купето,лоша шумоизолация от пътя.Няма проблем с 160-170 скорости на магистрала.Много мощна климатизация на салона.Така и не му намерих чистачки да чистят,смених поне 3 комплекта.Не е за високи бордюри.Сервото на волана е директно,иска малко свикване.Радиото му е голямо дърво.Общо впечатление:Изключително здрава и практична кола за работа,който иска да се гевези-има други класове лимузини.
  • #3
    p.vasileva ( преди 16 години )
    Yaris e dobre za grada kola.Imam ot godina i polovina Yaris 1.3 benzin.Na izvyngradsko s umereno karane 110km/4as gori malko 5.5-6 litra.Malko e nestabilna po zavoite no vse pak e nisyk klas kola.Za grada e super udobna no pone zasega gori mnogo.Az nqmam o6te 10000 i go vodqt 4e motora o6te se razrabotva i gori pove4e - gori okolo 9 koeto e dosta.6te vidim sled 10000 km.
fallback
Последни