fallback

ТОВА Е НОВАТА ГЕНЕРАЦИЯ НА HONDA LEGEND

Флагманът на марката залага на класически дизайн, мощен шестцилиндров мотор и богато оборудване на купето, с които ще привлича европейските клиенти. Класическата лимузина тип „седан" има 4,97 м дължина, 1,85 м ширина и 1,45 м височина. Колесната база е точно 2.80 м.

При определянето на формата дизайнерите на Хонда са се въздържали от екстравагантности, както и от придаването на спортен вид. Освен общата клиновидна форма на седана, впечатление правят само някои детайли като задният спойлер. Новият Legend е задвижван от 3.5 литров шестцилиндров мотор с вариращо управление на клапаните, който разполага с 295 к.с. при 6200 оборота. Максималният въртящ момент възлиза на 353 Nm при 5000 оборота. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7.3 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Мощността е в горната граница в сравнение с други двигатели от същия клас, което се отразява и на разхода на гориво, въпреки че тежестта на каросерията не надхвърля средното за този клас (под 1900 кг). Средният разход е около 12 л на 100 км, а в градски условия надхвърля 17 л/100. Резервоарът побира 73 литра гориво. За сравнение: Мерцедес CLS 350 или S 350 харчи с около 2 литра по-малко. Вина за това носи и автоматичната скоростна кутия, която има само пет предавки, но високият разход се дължи основно на перманентното задвижване 4х4. Особеност на задвижването SH-AWD (Super Handling-All Wheel Drive), специалитет на луксозното подразделение Acura, е че оптималният въртящ момент се разпределя не само между предните и задните колела, но и индивидуално между двете задни колела. Максимално до 70% от силата могат да бъдат разпределени към една от двете оси. При ускорение в завой SH-AWD системата може да разпредели до 5% повече сила на външното за завоя колело. Към техническите специалитети на автомобила се числи и адаптивно регулиране на скоростта (темпомат, който спазва дистанция) с радарна техника и спирачки от типа „Collision Mitigation Brake System". Когато системата усети, че дистанцията с предния автомобил е прекалено малка, шофьорът бива предупреден с визуален и акустичен сигнал. Ако дистанцията продължи да намалява, следва „по-чувствително" предупреждение, което се изразява в стягане на предпазния колан и предпазливо активиране на спирачките. Ако системата сметне предстоящата катастрофа за неизбежна, спирачките се задействат с цялата си сила, а предпазните колани се стягат електрически. И двете системи са серийни.  Изобщо в обзавеждането на колата нищо не е спестено: завиващи ксенонови фарове, DVD навигация с 8 инчов цветен дисплей и гласово управление за радиото и климатика, камера за наблюдение при заден ход, Bluetooth за мобилен телефон и аудиосистема от Bose с десет високоговорителя са сериен стандарт. Активният капак на мотора също е сериен - при злополука с пешеходец двигателят автоматично се измества, за да се увеличи разстоянието между блока на мотора и капака и така да се увеличи зоната за деформация. С тази система разполагат само още Jaguar XK и Citroën C6. За сега цените на новата Honda Legend не са известни. Още за Хонда Type R Concept:http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=427&Itemid=0Още за Хонда Accord:http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=405&Itemid=0
Тагове:
fallback
fallback
Последни