GT3 е много близо до 911 Turbo като възможности, но е значително по-евтин.
Заедно с 911 Turbo Порше ще покаже на Женевския автосалон и обновената версия на GT3.
От гледна точка на технически характеристики двата модела си приличат силно, но концепцията на GT3 е малко по-различна, по-спортна. Под задния капак мърка познатият шестцилиндров боксермотор с обем от 3.6 литра, но без турбокомпресор. Максималната мощност е 415 к.с., т.е. само с 5 по-малко, отколкото при 911 Turbo и с 34 коня повече от досегашната версия. Това става възможно чрез повишената с 200 до 8 400 граница на оборотите, оптимизирани цилиндрови глави, ауспухова система с намалено противоналягане. За мощността допринася и уголемената от 76 на 82 мм дроселова клапа. Със специфичната мощност от 115.3 к.с. на литър обем GT3 представлява най-силния сериен спортен автомобил без турбо. Според Порше и 7 600-те оборота, при които се достига максималната мощност, а също и максималната граница на оборотите са най-доброто достижение в света при този обем на мотора.
GT3 ускорява от 0-100 км/ч за 4.3 секунди, темпо 160 км/ч се постига за 8.7 сек. Максималната скорост на автомобила е 310 км/ч. (За сравнение новото 911 Turbo ускорява до 100 км/ч в зависимост от скоростната кутия за 3.7 или 3.9 сек, максималната му скорост също е 310 км/ч). Даните на досегашната GT3 версия са 4.5 сек. до 100 км/ч и 306 км/ч максимална скорост. За първи път новият 911 GT3 разполага с активно шаси. Системата PASM (Porsche Active Suspension Management) предлага освен основните настройки, които съответстват на тези от стария модел, също и режим Спорт, при който системата превключва на по-твърдо окачване, което от своя страна позволява още по-висока динамика. Шестстепенната скоростна кутия също е преработена - предавките от 2 до 6 са станали още по-къси. Нов е и светлинният индикатор на оборотомера, който се появява, малко преди да настъпи моментът за преминаване на по-висока предавка. Това дава допълнителен сигнал за оптималният момент на превключване. За разлика от 911 Turbo, GT3 не разполага със задвижване на четирите колела.
За максимално оползотворяване силата на мотора GT3 е качен върху 19 цолови колела и е снабден с механичен блокиращ диференциал. За оптимална траектория във всяка ситуация се грижи допълнително адаптирания от Carrera GT електронно регулиран „Traction Control". Тази система може да бъде напълно изключена при необходимост.
Дизайнът от своя страна не предлага изненади нито отвън, нито отвътре, където до голяма степен съответства на моделите Carrera. Продажбите на GT3 в Европа започват през май 2006, а в Съединените Щати през август. Цената за Германия тръгва от 108 083 евро, което е с около 25 000 евро по-малко от модела 911 Turbo.