Mercedes-Benz ще разработва високотехнологични и ефективни дизелови двигатели, хибридни системи, водородни системи с горивни клетки и новият двигател Diesotto независимо от разходите, които се изискват за това.
Заявлението е на самият президент на Daimler Дитер Цетче (Dieter Zetsche). Подобна стратегия е в контраст с вижданията на повечето големи производители, които заявяват, че подобни скъпи технологии могат да се разработват само ако има вече проявен интерес към тях и купувачите са готови да платят по-високата цена. Цетче обосновава новата стратегия на Daimler с изискването, което скоро ще влезе в сила, за максимален размер на вредните емисии от моделите на всяка марка. Според Зетче разходите за намаляване на разхода на гориво не са по-малки от тези за разработка на алтернативни двигатели, а купувачите ще бъдат еднакво негативно настроени към повишаващата се цена, независимо дали тя се дължи на новите технологии за ефективност и спестяване на гориво или за разработка на нови алтернативни системи. В крайна сметка решаващи ще бъдат разходите на купувача, който ще реши къде да вложи парите си в зависимост от своята изгода. Дали в по-скъп конвенционален двигател, който има намален разход на гориво или в алтернативна система, в която разходите за гориво са по-малки.
Mercedes-Benz вече има няколко обещаващи високотехнологични системи, които работят. Само преди месец фирмата потвърди, че първият й водороден автомобил ще бъде на пазара още през 2010 г. и показа снимки от тестове на колата. Освен това сега в Mercedes разработват няколко високоефективни хибридни системи с дизелови двигатели. Голям интерес предизвиква и интересният двигател Diesotto, който комбинира качества на дизелови и бензинови двигатели.
Друга област в която Mercedes активно работи са хибридните системи с литиево-йонни акумулатори. Зетче заяви, че бъдещият хибриден вариант Bluetec на S-Класа ще видим на пазара през 2010 или 2011 г.