+ сигурно поведение на пътя, комфортно окачване, достатъчно пространство отпред- малък и неудобен багажник, малко пространство отзад, високо ниво на шумове, висок разход
История на модела10/98 Представяне на модела. Технически (платформа) доста идентичен с VW Голф. Мотори : 2.0 литров 115 к.с. и 1.9 TDI с 90 к.с. Предни и странични еърбегове серийно.9/99 Нови мотори: 1.8 литров 115 к.с. и 2.0 литров 150 к.с.11/99 Нови мотори : 1.6 литров 100 к.с. и 1.8 турбобензинов с 150 к.с.4/00 Моторът 1.6 вече с мощност 102 к.с.9/00 Нови мотори: 2.3 V5 с 170 к.с., 1.9 TDI с 100 к.с. (директно впръскване по технологията помпа-дюза) и 3.2 литров V6 с 224 к.с. в модела RSI.11/00 Представяне на кабриолет
Моделите на VW се търгуват много скъпо на пазара, което не винаги е заслужено. Новият бръмбар преодоля първоначалните трудности, дизайнът е добър. За да карате този модел, трябва да се примирите с някои негови недостатъци. Моделът предлага малко място и е много по-непрактичен от други представители на този клас. Освен това е доста по-скъп от съвсем не евтиния Голф, с който споделят обща платформа. Какво означава това? С неповторимия си силует новият Бръмбар отхвърля всички рационални стандарти и демонстрира недвусмислено какво представлява: дизайнерско бижу, което логично си има и финансовите претенции. Този модел е скъп и нерационален, но много шик и модерен. За разлика от мого дизайнерски експерименти Бръмбарът работи много добре. Електрическите компоненти в него имат склонност да водят собствен живот, но като цяло няма много за критикуване. Хубави думи заслужават високото качество на изработката, доброто пространствено усещане отпред, стабилното поведение на пътя, спирачките и богатото оборудване за сигурност.Новият Бръмбар представлява реминисценция на легендарния модел на VW, дори по арматурното табло има модернизирани стилистични елементи от 60-те. Ретро-оптиката обаче иска жертви и премерено според Голфа (въпреки общата платформа) широчината и височината на пространството за пътуващите отзад са радикално редуцирани. Багажникът също не може да побере нищо съществено. Не бива да се забравя и катастрофално лошата видимост от купето, която в комбинация с липсата на защитни лайсни на каросерията отвън, прави абонамента при някой автобояджия доста смислена инвестиция. Подобренията по модела през първите 4-5 години от производството се отнасят най-вече до разширяване гамата на моторите. В началото Бръмбарът разполага с бензинов мотор с 115 коня и легендарния 1.9 TDI с 90 коня. Първият от двата пасва на модела от гледна точка на основната функция - удоволствието. Вторият решава проблема с икономичността само за онези, които карат по много. Представеният през есента на 99 г. нов базов мотор с обем 1.6 литра и мощност 100 к.с. се препоръчва най-вече на хора, които поставят разхода на гориво на първо място и които са намирали 34-те коня от първия Бръмбар за напълно достатъчни. На представеният по същото време 1.8 литров турбобензинов мотор (150 к.с.) му се носи славата на голям бегач и голям пияч едновременно.От септември 00 г. в програмата е препоръчителният 1.9 TDI помпа-дюза дизел с 100 коня, както и V5 с 170 к.с. Като изключителен специалитет се оферира моделът RSI с 224 к.с. на невероятната цена от почти 70 000 евро, което се равнява на повече от 35 пъти цената на добрия стар VW стандарт от 1957 г.
Най-често срещани повредиГоривна система: дефектни горивни помпи (до 5/01)Електрика и запалване: блокирали имобилайзери, дефектни лампи и клаксони, дефектни електрически стъкла (особено 99 г.), проблеми с тяхното управление (3/02) и шалтери (3/00)Каросерия: дефектна капачка на резервоара, клатещи се седалки (шините, на които се монтират седалките - променени)