fallback

Toyota iQ се цели в Smart ForTwo

Една от интересните премиери в Женева е серийната версия на градския модел на Toyota, наречен iQ.

За първи път този автомобил видяхме като концепция през миналата година във Франкфурт. Според стратегията на фирмата, новият градски автомобил ще бъде предложен като конкурент на Smart ForTwo. Toyota iQ има дължина 2985 мм, но в същото време има разстояние между осите от 2000 мм и височина 1500 мм. Въпреки минималните си размери автомобилът е удобен за градско движение, като за това допринасят някои дизайнерски трикове, като плоският резервоар под пода, новият диференциал, малкият акумулатор и оригиналният интериор с асиметрично табло. Според производителите от Toyota, iQ дава възможност на трима възрастни и едно дете да се разположат комфортно в салона. Наборът от двигатели ще бъде съставен от два бензинови и един дизелов агрегат, но за съжаление все още липсват конкретни технически данни за тях. Серийното производство на iQ ще започне през втората половина на тази година, като от фирмата обявиха, че годишно ще бъдат произвеждани по около 100 000 автомобила от този модел. 
Тагове:
fallback
  • #8
    Шмиргела ( преди 16 години )
    Аз карам кола 70% от времето сам, други 25% с още 1 човек и останалите 5%, с още 2-3.Искам градска кола, която да няма излишен обем за повече от 2ма души, защото просто не ми се налага.Уви няма подобна алтернатива освен Smart, който обаче ми се вижда прекалено скъп за такава шушулка.
  • #7
    Mnogoznaiko ( преди 16 години )
    Виждал съм краш тест на китайска кола. Велосипедиста дето се натресе в колата не се и одраска...хората в колата на място... хахахахаха
  • #6
    Анонимен ( преди 16 години )
    А ти виждал ли си crash-test на китайски автомобил?
  • #5
    gi ( преди 16 години )
    Napravo im se 4uda na iaponcite za6toli se opitvat da praviat konkurencia na tozi kenef Smart .Tova ne e kola izob6to. A puk avtomaniaka se zasega i na 4est ebati fena si be pi4
  • #4
    Gogo ( преди 16 години )
    Има конкурент на Смарт, да сте чували за китайците, и даже 4 човека може да се возят вътре, и пак е толкова дълъг и е 3 пъти по евтин
  • #3
    Анонимен ( преди 16 години )
    C1 е AYGO, не iQ
  • #2
    Анонимен ( преди 16 години )
    за паркирането си прав, ама японците предлагат и задна седалка, за поне един възрастен и едно дете. Това също е от значение.
  • #1
    Автоманиак ( преди 16 години )
    Засега конкурент на Смарт Fortwo не се е появил. Какво общо има тоя автомобил с него - по-скоро Ситроен С1. този с неговите 2900 мм дължина не може да се мери изобщо със смарта , който е само 2500 мм - можеш да го паркираш напречно на другите коли. Смарта е уникален - няма друга такава кола. Вратата е голяма, висока, което позволява да се влиза и излиза удобно. То е направо вървяща седалка с покрив и врата. Като толкова се правят, японците да вземат да измислят нещо по-уникално - докъм 2200 мм, да ги видим какво ще сътворят. Така че - тази тойотка не може да бъде никакъв конкурент на смарта. В градски условия всеки сантиметър е от значение, мисля - убедили сте се в това и смарта засега печели убедително, все повече се налага и у нас с този недостиг на места за паркиране. А този тук е с 40 см повече от смарта, така че - няма шанс...
fallback
Последни