Нова мания обзема Евро-Азиатския регион, мания идваща определено от Америка. Тя не може да бъде спряна дори от непрекъснато растящите цени на горивата и се увеличава под грижите на медиите и добрата реклама на производителите.
Това е SUV манията, да караш автомобил, който е 4х4 дори когато никога не слизаш от асфалта и въобще не ти трябва. Всъщност производителите знаят това и напоследък се появиха много автомобили с атрибути на SUV и offroad, които обаче въобще не са предназначени за реално използване на терен. Този пазар постигна през последните години невероятна експанзия, която води до създаването на нови модели в сегмента. Появиха се модели, главно на Корейски фирми, които предлагат SUV /или псевдо SUV/ автомобил за цената на европейска кола от среден клас.
Може да се каже, че SsangYong е рожба именно на тази мания и се опитва да предложи голям автомобил със SUV характеристики на цената на една добра кола от среден клас. Още когато се появи на европейския пазар преди няколко години корейската фирма предложи два мощни модела тип offroad. Те предлагаха много обем, солидно оборудване и мотори Мерцедес, за относително ниски цени. Дизайнът беше малко ексцентричен и по-скоро корейски, отколкото отговарящ на европейския вкус, но въпреки това постигнаха успех на пазара. На базата на този първи успех сега на европейските пазари се появи Rexton. Корейците са възприемчиви хора и при създаването на новата генерация на SsangYong са се поучили от всички предишни грешки. Сегашният дизайн няма нищо общо със стария и е много по-близо до по-консервативния вкус на европейските клиенти. Рекстън има европейски/американски вид. Автомобилът е определено голям, тежи около 2 тона и предлага много място.
Интериорът обаче, предизвиква лек спад на ентусиазма, както заради остарелият си дизайн, така и заради некачествените материали, използвани за направата му. Особено зле изглеждат декоративните панели, имитация на дърво. Зле е извършен и монтажът на интериора, с големи и не винаги еднакви луфтове. При движение това личи от издаваните паразитни звуци от таблото и вратите. Не можем обаче да не похвалим двете анатомични предни седалки с автоматично регулиране, които са много удобни. Оборудването в стандартния модел не е много щедро, например въздушните възглавници са само две. Липсват доста от екстрите, които човек би очаквал в такъв автомобил. Някои от бутоните за управление са разположени необичайно, като например лостчето за управление на чистачката на задното стъкло, разположено под волана.
Поведението на пътя е добро за автомобил дълъг близо 5 метра, широк два и тежащ 2000 кг. Все пак трябва да се свикне с понякога доста специфичното му поведение, предизвикано от системата за разпределяне на въртящия момент TOD (Torque On Demand), която дава чувството за трудно влизане на колата в по-остър завой. Особено в зимни условия, когато автоматичната система преведе по-голяма сила на задните колела, може да се усети опит за завъртане на задницата при подаване на повече газ. Тук думата си казва и липсата на система за контрол на стабилността /ESP/. Солидното шаси предлага комфорт дори и на по-лоши или разбити пътища. Моторът е отново на Мерцедес, вече малко поостарелият петцилиндров дизелов агрегат с мощност от 120 kW от края на 90-те години. Изпълнено е обаче отлично обезшумяване и особено след загряването на двигателя в купето не се чува никакъв звук от него.
Разходът при градски условия е около 13 л. нафта на 100 км, а извън града около 10.5 литра. Ускорението е добро, като се има предвид голямата тежест на Рекстън - от 0 до 100 км/час за 13.2 секунди. SsangYong Rexton не може да се похвали с високата технологичност и оборудването на много от моделите на конкуренцията в сегмента SUV, но това с което привлича е най-вече приемливата цена и добрият дизайн.