fallback

Новите тестове продължават да сриват пазара в Европа

България също отчита 10% спад - косвено доказателство за размерите на реекспорта

Продажбите на нови автомобили в Европа продължават да потъват надолу и през ноември в резултат на въвеждането на новите тестове за емисии WLTP. В предпоследния месец на годината спадът е 8.1% за страните от Европейския съюз и EFTA, сочат данните на браншовата асоциация АСЕА. В България, където новите тестове нямат никакво отношение към продажбите и към данъчното облагане, въпреки това е регистриран спад от 10.2% - косвено доказателство колко голяма е ролята на реекспорта на тукашния пазар. Това е трети пореден месец на спад в Европа след непрекъснатия растеж до август. Въвеждането на WLTP през септември обаче потопи пазара в хаос, защото повечето водещи производители не успяха да сертифицират навреме всичките си модели. На някои от европейските пазари несертифицирани по новия стандарт автомобили не могат да се продават. На други липсата на данни по WLTP означава, че не може да се придвиди с какъв данък ще бъде облагана колата. Сред най-потърпевшите е пазарният лидер Volkswagen, чиито продажби намаляват с 11 на сто. При дъщерните марки Audi и Porsche сривът е още по-голям - съответно 41 и 62 процента. Спад има и при групата PSA (Peugeot, Citroen и Opel), въпреки че тя започна да тества моделите си по новия цикъл още преди година и вече приключва процеса. Renault отчита 28% спад, но дъщерната марка Dacia расте с 14%. При Ford продажбите намаляват с 8.4%, а при Nissan - с цели 28%. Продажбите на Porsche са намалели с над 60% заради затрудненията покрай новите тестове за емисии Сред компаниите с лек растеж са Mercedes, Toyota и Jeep, а Jaguar отчита цели 46% ръст - но за сметка на отчетлив спад при братската марка Land Rover. На годишна база европейският пазар все пак запазва минимален ръст (под 1 процент), но този ефект може да бъде заличен при очаквания слаб декември. В България продажбите през ноември са 2768, с около една десета по-малко от същия период на миналата година. От началото на 2018 пазарът достига 31 773 автомобила, или с 12% повече от 2017. Като съотношение продажби на глава от населението обаче България си остава последна в ЕС. За сравнение в Хърватия, чието население е с значително по-малко, продажбите надхвърлят 57 000.    

Тагове: wltp
fallback
  • #11
    FenIX ( преди 5 години )
    Не е само с колите. С всичко е така. С телефоните например е някаква пълна лудост - всяка година хиляди модели с 2,3..5 камери,с 4,8 12 ядрени процесори и тн. И след 2-3 години е безполезен защото софтуера е стар и въпреки всички н-айсе ядрени процесори трябва да го смениш със следващия модел. Корпорацията как ще печели иначе.
  • #10
    Аз ( преди 5 години )
    Може би трябва, но няма да спре. След строителството и петрола това е третото най-голямо перо в икономиката на всяка страна.Никое правителство няма да си позволи да го загуби и отгоре на всичко да се сдобие с огромен брой нови безработни.
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    По света се произвеждат прекалено много автомобили. Милиони непродадени гният, но продължават да правят нови. Тази потребителска истерия трябва да спре.
  • #8
    да ( преди 5 години )
    Продажбите в БГ са ниски, защото законите стимулират да се карат таралясници. Ако смрадливия таралясник има цена на регистрация 1200евро, както е в Гърция и данък 300евро както е в Румъния, уверявам ви щяха да се продават много повече нови коли.
  • #7
    motorhead ( преди 5 години )
    Един пък по-долу, щял да закрива ДВГ, щото имали масла, уплътнения и т.н.!! А бе, ти в лека кола сядал ли си, или само ги наблюдаваш от трамвайчето!?!
  • #6
    ;) ( преди 5 години )
    Уважаеми анонимнико, това е сайт за автомобили, а не политика. Затова аре у лево и ходи да тролиш за пари другаде.
  • #5
    Е няма как ( преди 5 години )
    Сега ще сменят тия модели при дилърите с по нови отговарящи на стандартите и продажбите ще тръгнат . Обаче схемата в ,че всички собственици на по стари автомобили ще се принудят и те да си сменят автомобилите и така компаниите пак ще намажат.
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    Толкова години лъжи с тези емиисии на газове. Крайно време е да се закрива този ДВГ, то не са масла, уплътнения, дюзи, турбота, помпи. Една ел. кола знаеш че имаш 8-10 години гаранция на батерията и няма да имаш разходи за консумативи и ремонти.
  • #3
    ?! ( преди 5 години )
    "В България, където новите тестове нямат никакво отношение към продажбите"Извинявам се за изразяването ми, но що за глупост е това, че и дебело написано... Естествено, че новите тестове имат директно отражение на продажбите в България. Не премине ли един модел сертификационния цикъл, няма право да бъде продаван в която и да страна от ЕС...
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    Също така и сайта е свързан с мафиотската структура герб и трие неудобните истини за своите покровители. Воместо да се засрамят, че помагат на това престъпно управление те трият ли трият.Джендърска работа...
fallback
Последни