Преди близо 40 години на бял свят се появи един от най-забележителните автомобили в историята
„Цялата философия на Panda се състои в това да се направи прост и полезен автомобил, който да няма никакви претенции” – това е мотото, на което се подчинява легендарният Джорджето Джуджаро, чието творение бял свят през 1980 г. И е един от автомобилите, които много рядко получават негативни оценки. Легендарният дизайнер на свой ред дава доста интересно обяснение за малката кола: „Panda е като джинсите – проста дреха, без нищо излишно по нея. Опитах се в този автомобил да внедря духа на военната техника, най-вече на хеликоптерите, като създам леко и рационално транспортно средство, което да изпълнява конкретна цел”. Джуджаро изпълнява това, което е обещал. Неговото творение може да се разглежда като голям брой прости идеи, събрани в една кутия на колела. Всички стъкла на Panda са плоски, за да може лесно и евтино да бъдат сменени. Левият и десният странични прозорци са идентични. Има само една чистачка, а дръжките на вратите са толкова малки, че почти не се виждат. Решетката на радиатора е така проектирана, че да може да променя мястото си в зависимост от мотора. Тя е отляво, ако под капака се намира поставеният надлъжно 652-кубиков редови двигател с 2 цилиндъра и водно охлаждане от т Fiat 126. Съответно е отдясно, ако под капака е напречният 903-кубиков редови 4-цилиндров агрегат с водно охлаждане от Fiat 127. Дизайнът на интериора на Panda също е забележителен благодарение на максималната си простота. Само вижте чистата и открита конструкция на предни панел, чиито детайли се свалят лесно и може да се измият, без да се увреждат. Също важи и за калъфките на седалките, както и да облицовката на вратите и на предния панел. Високата конструкция на каросерията е предвидена за превоз на вещи и товари с различна форма или размер. Задните седалки се прибират в пода или лесно се демонтират, за да се получи по-голямо пространство в багажника. Като цяло Panda е непретенциозен и надежден автомобил. Задното окачване е като на пикап – с листови ресори, а отстрани на каросерията са поставени пластмасови предпазители, които поглъщат всяка атака на околната среда.