fallback

Защо малките производители няма да оцелеят, ако не влязат в съюзи?

Добре познатите сливания между компаниите са заменени от нов подход

Досега бяхме свикнали с традиционни сливания между производители на автомобили, но те постепенно се заменят от нов вид съюзи, екосистеми сътрудничество между най-различни компании. Причината е, че те се опитват да останат на върха, използвайки най-новите технологични тенденции, пише в свой анализ Automotive News Europe.Много от новите комбинации вече включат играчи извън автомобилния бранш – най-вече технологични компании от Силициева долина, които внасят различни правила за правене на бизнес. Те позволяват на автомобилните производители да ускорят темповете за достигане на автономно шофиране, електрификация и мобилност, като си поделят огромната тежест на разходите.Проблемът на автомобилната индустрия е, че в момента има сериозни затруднения в областта на софтуера, електронните системи и компютърното обучение. Затова и производителите, които не успеят бързо да се присъединят към подобни съюзи, рискуват да изостанат и дори по-лошо – да бъдат изхвърлени от играта, коментират анализатори на процесите.Един от примерите за това е новият автомобилен съюз Ionity - консорциум, който включва марката Volkswagen, BMW, Ford, Daimler, Porsche и Audi. Партньорите св него си сътрудничат за изграждане на европейска мрежа от зарядни станции за електромобили. Успоредно с нея BMW изгражда екосистема, съсредоточена върху автономното шофиране, където си партнира с Intel, Magna International, Fiat Chrysler Automobiles, Continental, Aptiv и Baidu. На свой ред производителя на чипове Nvidia е партньор с Volvo Cars, Continental и Veoneer в подобен проект.Баварците също така присъединиха към своя голям конкурент Mercedes-Benz заради услуга за споделено шофиране. Honda ще похарчи 2,75 млрд. долара, за да се присъедини към проект за създаване на автономни автомобили с General Motors, а Volkswagen и Ford обявиха, че подготвят съюз за разработка и производството на товарни автомобили, като на по-късен етап сътрудничеството им може да се прехвърли върху развитието на технологии за автономно шофиране.В същото време производителите на автомобили продължават и традиционното сътрудничество помежду си. Още от 2010 г. концернът Daimler и алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi си сътрудничат в разработката на автомобили, ванове и микробуси, като последният им общ проект беше създаването на нов бензинов двигател. По време на автосалона в Париж изпълнителният директор на Daimler – Дитер Цетше, обяви, че „има още много празни места, които компаниите могат да проучат заедно”.Друг общ проект – между PSA Group и General Motors от 2012 г., доведе до създаването на цяла гама бусове и SUV-модели и така проправи пътя за продажбата на марките Opel и Vauxhall от GM на PSA през 2017 г. Тази сделка вече носи приходи на френския алианс, след като Opel беше на загуба под шапката на GM.За малките производители съюз с голяма компании може да се окаже жизненоважно. Пример за това е Mazda, която сключи споразумение с Toyota през миналата година. Неговата цел е разработката на електромобили и нови системи за мобилност, електрификация и свързаност, като Toyota получи и 5% от акциите на Mazda.„Малките играчи като Mazda много трудно ще продължат напред сами. Сега компанията може да използва огромните мащаби на Toyota, но в същото време ще внесе и собственото си ДНК като марка, фокусирана върху дизайна и спорта”, коментират експертите. И допълват, че бъдещите видове транспорт – като споделеното използване на автомобили например, ще се окаже сериозен проблем за традиционните производители, тъй като малките фирми ще могат далеч по-лесно да предлагат подобни услуги.Въпреки проблемите си напоследък, най-добрият пример за успешен съюз през последните десетилетия си остава алиансът Renault-Nissan, който беше създаден през 1999 г. и към когото през 2016 г. се присъедини и Mitsubishi. Въпреки, че Renault притежава голям дял от Nissan, двете компании си останаха разделени, а алиансът се превърна в най-големият автомобилен производител на планетата, измествайки Volkswagen Group от първото място.Интересното е, че понякога две големи компании си сътрудничат в една област, но в друга стават конкуренти. Такъв е случаят с BMW и Daimler, които обединяват услугите си за краткосрочно отдаване под наем на автомобили в сервизите DriveNow и Car2Go, но едновременно с това са основни съперници на пазара при луксозните коли.Подобно нещо се случва и при Ford и Volkswagen. Те ще си помагат за разработката и производството на товарни автомобили, като ще си сътрудичат и при електромобилите, но в същото време си остават големи конкуренти в други области. И причината за това е една – запазване на интелектуалната собственост, която също е много важна за всеки един производител. 

Тагове:
fallback
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Хех, ваги, знаем ги немците колко са иноватовни - Ауди показват дигитални огледала на е-трон прототип, Лексус ги пуска в серийно производство. Лоените мозъци са силни единствено в пропагандата и в канцерогенните дизели. Затова и са се запътили там където им е мястото - на бунището. Апоропо, немската автомобилна индустрия е жива само и единствено защото Европа отказва да им търси ефективно сметка за канцерогенните престъпления.
  • #3
    сфса ( преди 5 години )
    Тесла цялата им гама е ел. и имат собствена фабрика за батерии, тези тепърва навлизат...
  • #2
    Край ( преди 5 години )
    Света вече не европоцентричен. САЩ Китай Япония и ЮКорея са се заели да ликвидират немската автомобилна промишленост и за момента успяват.Германците не могат да вземат завоя с електрификацията. Високите технологии са им забранени и за това няма немски смартфон немски телевизор. Няма да има и немска ел. кола. Това всичкото е проблем на целия ЕС щото колите са върха на цялата индустрия.До 20г. Европа ще се препитва само от туризъм по катедрали и замъци.
  • #1
    .. ( преди 5 години )
    Тесла да не би да са големи? Или са в съюз с някого?Вярно е, че засега не са на огромна печалба, но в началото е такa....
fallback
Последни