fallback

2018 се оказа много тежка за автомобилните босове

Сцената напуснаха Гон, Маркионе и Щадлер, Мъск се готви за Марс

Арестът на Карлос Гон се оказа последният удар върху имиджа на големите автомобилни босове, които доскоро биваха приемани като богове от техните последователи и дори от някои фондови пазари. Гон, който преди години спаси Nissan от фалит, вече не е шеф на Nissan и Mitsubishi и на практика е отстранен от Renault, въпреки че засега има само временен заместник. На 7 декември изтича срокът, в който прокуратурата в Токио трябва да повдигне обвинение на Гон и тогава се очаква скандалът с него да стане още по-голям. Но Гон далеч не е единствената голяма загуба за автомобилната индустрия. През юни автомобилният свят изживя силен шок с ареста на шефа на Audi и смятания за „златното момче” на VW Group Руперт Щадлер. Той вече не е шеф на германската марка и наскоро излезе от ареста, а сега предстои да разберем дали обвинителите ще успеят да докажат участието му в „Дизелгейт”. Щадлер работи за Audi от 1990 година, но сега загуби много бързо поста си, след като стана ясно, че прокуратурата ще упорства и ще го държи максимално дълго в ареста. Смъртта на Серджо Маркионе пък вече оказва сериозни последици върху работата и представянето на FCA, като компанията е подхванала сериозна реорганизация и налагане на все повече електрифицирани и електрически модели на глобалния пазар. Маркионе и Гон дълго време бяха смятани за едни от най-важните фигури в автомобилната индустрия и след тях остават огромни празнини. Дори и любимецът на фондовите пазари Илън Мъск и неговата Tesla преживяха труден период, като вината е повече на ексцентричния милиардер, а компанията вече покрива производствените си планове за Model 3, но това стана със сериозно закъснение. Мъск вече призна, че по-рано тази година компанията е била на ръба на фалита, но след това положението й се е стабилизирало.

Тагове: tela
fallback
  • #7
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    уврежданията от ползване на рено често водят до необратими последствия!Като при по-долния, наричащ "плюнка" Япония с брутен продукт от близо 6 трилиона $, като на този икономически колос противопоставя джуджето Франция с 2.4трилиона $...!!?
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    До англофила, който е чист жабарофил на Макарон любовницата да казва, че Япония била пл.юнка е върха на невежеството и 0лиг0.френията. Третата икономика в света да е на подаяния и да е такава каквато я на ричаш е наистина доста сериозно мунтално заболяване. Я ги виж жабетата коя икономико са в света и си помисли каква държава са само. *** ги превзеха но те сами си го направиха от алчност. Ходил ли си скоро в Париж? Върви и виж за какво става въпрос.
  • #5
    Англофил ( преди 5 години )
    Новият шеф на Рено Нисан пак французин.Няма как една плюнка като Япония да управлява хегемон като Франция Япония от 45-та го кара на подаяние на Сащ заради базата си срещу Китай и Русия както и Германия.Германия що американски подаяния отмъкна.
  • #4
    тъй-тъй! ( преди 5 години )
    всеки е "стратег" с държавни пари! а на тоя ръцете му до лактите в меда - чуждия!! относно лепенето - пичкосването на Нисани е основното "производство" на рено.
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Абе не знам какъв перач е Гон, но негова стратегия превърна Нисан в най-големия японски, а Рено в най-големия френски производител на електромобили, и то без да докара компаниите от групата дори на загуба, каму ли на ръба на фалита. И стига с тия глупости, че Нисан били измислили всичко, на Зоуи даже ел-двигателя е собствено производство. А Нисан лепят емблемите си по Туизи и го пробутват като Скаут.
  • #2
    Дошо ( преди 5 години )
    Да се произнася в едно изречение пионера на бъдещото развитие на автомобила Елон Мъск с имената на главните перачи от миналото е признак на лош вкус! Най-малкото.
  • #1
    на снимката горе ( преди 5 години )
    главния Мошеник, начело на полудържавната перачница рено!
fallback
Последни