fallback

Китайска компания лъже за пробега на електрическите й автобуси

Албъкърки връща 15 возила, дава BYD на съд

Пробегът с едно зареждане е най-чувствителната тема по отношение на електромобилите – както при леките коли, така и при автобусите и камионите. Естествено, начинът за измерване на пробега, дори и по най-новите стандарти, не отговаря на реалния пробег, а точно той интересува клиентите. Все пак, в Щатите данните от тестовете са много по-близки до това, което се предлага на клиентите в Европа. Но и там се случват неприятни изненади. Китайската автомобилна компания BYD ще остане в историята като автора на първия голям скандал с пробега на електрическите автобуси, които тя достави на общината в град Албъкърки, Ню Мексико. Сделката беше за 20 електрически автобуса, от които са пристигнали 15, при това със сериозно закъснение. Но най-големият проблем се е появил при пробега с едно зареждане. Китайците обявяват пробег от 442,5 километра за електрическия си автобус с дължина 30 метра, което се вижда като добро постижение на общината. В действителност обаче се оказва, че доставените автобуси покриват едва 285 километра с едно зареждане. Списъкът с оплакванията от страна на транспортната компания Albuquerque Rapid Transit не свършват с това. Оказва се, че още в началото на експлоатацията на китайските електробуси батериите им прегряват, от BYD така и не изграждат инфраструктурата за зареждането им, а на един от автобусите отказват спирачките. След това проблемите със спирачките зачестяват, както и тези с батериите, а пробегът започва да намалява и в сравнение с постигнатите в началото 285 км. Проектът е замразен и общината иска да върне доставените от китайците електрически автобуси, както и да даде на съд BYD заради последиците от цялата тази авантюра. Само за броени седмици списъкът с повреди още по време на тестовете добива плашещи размери, а някои от тях звучат абсурдно – оказва се, че когато шофьорът на автобуса включи климатика това по някакъв начин деактивира блокиращия механизъм, който държи инвалидните колички фиксирани към стената на автобуса и те тръгват из возилото. Все още специалистите не могат да открият причината за точно тази странна повреда.

Тагове: BYD
fallback
  • #4
    Боко Крусефандъков ( преди 6 години )
    мааа, те тия автобуси не са като наще!Ние сме поръчали супер-мега-гига-хипер лукс изпънение, най-висок клас, за цена по-ниска от тези на най-смотаните 2ра употреба! *** само за 1 роднина има малка комисионна, иначе всичко е точно!Я изкарат 2 лета, я не...Божа работа! то това не е до инжинерите, не е до технологиите! па парите нали ВИЕ ги давате....
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако това се беше случило в София, Фъндъкова щеше да се извини официално на китайците, че сме използвали автобусите им неправилно, и щеше да поръча още 20 на по-висока цена.
  • #2
    Русия ( преди 6 години )
    Приличат си с Тислата.
  • #1
    Факт! ( преди 6 години )
    Е стига се неубивайте в българина всичко живо.Той мечтай как Катай Расссия и Алемания управляват Света!Смех!
fallback
Последни