Германците сами разработват автомобила, след като италианците се забавят с проекта заради американската армия
BMW M1 е емблематичният суперавтомобил от 70-те години, който доказа, че германската премиум марка има всичко необходимо, за да се конкурира при високите скорости и мощните двигатели. Всъщност, това е хомологация за състезанията от Група 4. Средномоторният автомобил е поръчан да бъде проектиран от Lamborghini, благодарение на богатия опит на италианците в създаването на екзотични коли. Това решение обаче едва на коства на BMW първия суперавтомобил в историята на компанията.Изглежда, че идеалното партньорство между двете компании ще донесе на всяка от тях, това което й трябва: на BMW - невероятно нова хомологация, а на Lamborghini - много пари. По това време, освен производството на суперавтомобили Lamborghini разглежда и други начини за подобряване на финансовото си състояние, включително потенциален договор с американската армия за военни всъдеходи. Именно провалът на този проект, наречен Cheetah обаче, застрашава съдбата на М1.Американската армия кани всички заинтересовани компании да представят мостри на военни офроуд превозни средства, способни да превозват военнослужещи по време и извън бойните мисии, да работят при екстремни климатични и пътни условия, както и да имат добра мощност за изпълнение на различни задачи. Ако Lamborghini успее да получи този договор, поне в обозримо бъдеще компанията няма да се притеснява за финансовото си състояние.През 1977 г. Lamborghini показва концепцията си за военен SUV Cheetah, който представлява открит автомобил със задвижване на четирите колела и с 5,9-литров двигател на Chrysler, разположен отзад. Каросерията от фибростъкло и защитеният от вода двигател са впечатляващи за онова време. Твърди се обаче, че именно задно разположеният двигагел показва проблеми при офроуд тестовете, проведени от военните. В резултат на това, както се знае, те избират модела Humvee на американската AM General. Lamborghini пък остава с огромна дупка в бюджета, която няма с какво да бъде запълнена.Почти по същото време, по което шефовете на Lamborghini се опитват да се възстановят след провала на Cheetah, те започват да получават обаждания от BMW с въпроси за липсата на напредък по проекта М1. След продължителни и кървави спорове в преговорите, в опит да получи поне някакви разбираеми планове за действие от Lamborghini, BMW решава да вземе проекта от италианците и да го завърши сама. И всичко се оказва дори още по-добро от първоначално планираното.Това е първият и единствен суперавтомобил в историята на BMW. Дизайнерът Джорджето Джуджаро създава прекрасна каросерия, а M1 се превръща в един от символите на цяла епоха. Освен това, благодарение на този проект се появява подразделението BMW Motorsport, което успява да "измъкне" 277 коня в "обикновената" версия" на 3,5-литровия двигател. А за състезанията, заради които всичко е планирано първоначално, модифицираният мотор развива вече 470-490 коня.Проблемът се оказва в това, че за хомологацията за група 4 трябва да бъдат произведени най-малко 400 автомобила и поради много обстоятелства BMW просто не успява да го направи навреме. В резултат на това състезателните M1 учадстват в сериите Procar, която по това време са съпроводителни гонки на повечето от европейските Гран При във Формула 1.Моделът преминава хомологация едва през 1981 г., но към края на годината техническите правила на серията са променени почти напълно и M1 просто няма какво да прави в група 4 - няма причина да очакваме добри резултати там. Затова пък се отварят вратите за група 5, където хомологация изобщо не се изисква и правила са чисто символични. В резултат на това на двигателя са поставени две турбини, което увеличава мощността до 1000 коня. Естествено, появяват се също така спойлери, шасито е подсилено. Това се оказва и звездният час на BMW M1.От легендарния автомобил са сглобени общо 453 бройки, 20 от тях - специално за съсезания. Ето по такъв странен начин недалновидността на Lamborghini довежда до появата на един от най-разпознаваемите суперавтомобили в света. Междудругото, проектът Cheetah също не премина безледно за италианската компания. През 1986 г. в Брюксел Lamborghini представи първия в историята си всъдеход - LM002, който всъщност представляваше доработен и доста "по-мирен" Cheetah.