fallback

5 модела на Alfa Romeo, които ще ви накарат да се усмихнете

Италианската марка продължава да предлага наистина забележителни автомобили

Alfa Romeo е производител, които предизвиква напълно противоположни мнения. Някои хора са влюбени в тази марка, а други считат, че нейните продукти отстъпват на тези на конкурентите и отхвърлят каквато и да е възможност за покупката на такава кола.Малко история – брандът е основан още през 1910 г., когато неговите коли започват да участва в състезания. Дори Енцо Ферари кара за Alfa Romeo, а неговите първи модели са изградени именно на основата на автомобили на тази марка.Първата Alfa Romeo е продадена през 1920 г. Тогава е добавено и второто име в названието, като това е в чест на Никола Ромео – предприемач, който управлява компанията през Първата световна война. Преди това колите се продават под името ALFA, което означава Anonima Lombarda Fabbrica Automobili.Сега компанита принадлежи на консорциума Fiat Chrysler Automobiles, като предага сравнително бедна гама модели. Изданието Autoevolution е направило списък с автомобили на Alfa Romeo, които ще накарат всеки фен на красивите и бързи коли да се усмихне, когато ги види.Alfa Romeo 4C SpiderОткритата версия дебютира на автосалона в Детрой през 2015 г. Роудстърът с карбоново шаси изполва 1,75-литров двигател с 4 цилиндъра, който е свързан с автоматична скоростна кутия с 2 съединителя. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,5 секунди, а максималната скорост е 257 км/ч.Моторът е разположен зад водача и пасажера, като задвижването е към задните колела. Колата не разполага с усилвател на волана, което я прави много забавна за каране и не толкова при паркиране. Може и да не е идеална, но Alfa Romeo 4С е впечатляваща – както на вид, така и като характеристики.Alfa Romeo 8C CompetizioneИ ако 4С не е разтопила сърцето на някой, то това ще го стори 8C. От този модел са произведени едва 500 бройки, като всяка е оборудвана с 4,7-литров V8, който е разработен и сглобен от Ferrari, а самият автомобил е произведен в завода на Maserati.Мнозина определят 8C като сплав от трите култови италиански бранда. Моделът се продава като купе и кабриолет, като закритата версия развива 296 км/ч, а откритата – 290. Всичко това превръща колата в магнит за колекционерите и ценителите. Твърди се, че дори покойният бос на FCA – Серджио Маркионе, е притежавал и двете версии на автомобила.Alfa Romeo BreraС изключение на 4С и 8С през последните години марката предлага предимно коли с предно предаване, като някои от тях са оборудвани и със система 4х4. Появата на новата Giulia промени това, но трябва да се отбележи, че Alfa Romeo има няколко впечатляващи модела с предно предаване.Един от тях е Brera, която е дело на великия Джорджето Джуджаро. Купето с 2+2 места е изградено на платформата на модела 159, като има и откри вариант Spider. Колата не е толкова бърза, но е много красива. Brera се предлага със сериозна гама двигатели – от дизел със 170 коня до бензинов V6 с 260 к.с.Alfa Romeo Giulia QuadrifoglioТова е първият напълно нов седан на бранда за последните много години. Той е създаден на платформата със задно предаване Giorgio, като версията му Quadrifoglio е един от най-впечатляващите автомобили на пазара.Да, Giulia се предлага с голял избор двигатели, но именно 2,9-литровият туин-турбоV6 на Ferrari е най-впечатляващият. Той развива 510 к.с. и 600 Нм, което позволява на седана да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди.Alfa Romeo 33 StradaleАко си мислите, че 8С Competizione е рядък модел, то жестоко грешите. Вижте 33 Stradale – спортна кола със средно разположение на мотора, която по сегашните стандарти би трябвало да се брои за суперкола. От този модел са направени само 18 бройки, като всички са сглобявани на ръка.Задвижването става с 2,0-литров V8, който развива 230 к.с. и се развърта до 8800 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 секунди, а максималната скорост е 261 км/ч. И всичко това е за автомобил, създаден преди повече от 50 години.Снимки: Alfa Romeo

fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Брерата и Алфа 159 взимат по-добре лосовия тест от 3ката на бмв, а купето е най-здравото по онова време и дори и в днешно време трудно ще намериш скърцаща 159-тка или брера - естествено ако не са удряни по-сериозно.Всички останали коли в този сегмент скърцат и то много, та дори и по-високите сегменти. Звукоизолацията е много по-добра от на мерц,ауди а4, и бмв 3ка по това време. Това обаче си идва на съответната цена - тегло. Въпреки с 2.4 дизела с 200-210 коня, върви много прилично.
  • #5
    q ( преди 6 години )
    "Конглокентите" пак е тук!
  • #4
    Д ( преди 6 години )
    Брерата няма нищо общо с ФИат. Платформата е разработена специално за линията 159. Проблемът с тежестта е защото идеята е била да да поддържа автомобили от по-горния сегмент, не С. Което, разбира се, е в резултат от сранните практики във Фиат по онова време.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    На алфите можем да им се усмихваме само на снимка. На живо не можем, защото никой не иска да си купи.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Джулията ме кефи много, а брера е пълен *** и не е никаква легенда. Преди 10 години си избирах кола и едната опция беше Брера. Много скапан автомобил, тежък, муден не ускорява но пък гори много. Да хубав дизайн но отдолу е скапан фиат с предно.
  • #1
    Красота ( преди 6 години )
    Шапки долу.Легенди!
fallback
Последни