fallback

Испания също забранява ДВГ през 2040 г.

Проектозакон предвижда намаляване на вредните емисии с 90%

Испания е поредната държава, която има намерение да забрани продажбата и регистрацията на територията на страната на автомобили с бензинови и дизелови двигатели от 2040 г. Това е предвидено в законодателни мерки, които предстои да бъдат гласувани от парламента, се казва в официално съобщение на испанското правителство до медиите.„Най-необходимите промени ще засегнат транспорта – се казва в документа. – От 2040 г. регистрацията и продажбата на леки и лекотоварни автомобили, които изпускат въглероден диоксид, ще бъде забранена напълно”.Проектозаконът предвижда през периода 2030-2050 г. да бъдат намалени вредните емисии, като едновременно с това се насърчи използването на възобновяема енергия и енергийна ефективност. Това е част от усилията на Испания да потвърди задълженията си към Парижкото споразумение, чиято цел е да се противопостави на промените в климата. Идеята е емисиите на парниковите газове да бъдат намалени с 20% до 2030 г. и с 90% до 2050 г.Планът е включен в проектодокумент за закон за изменение на климата, който правителството на премиера-социалист Педро Санчес се надява да представи на парламента до края на годината. Проблемът е, че социалистите имат едва 84 места от общо 350, което ще ги принуди да търсят съюз с някои от останалите партии.Две от водещите държави в Европа – Великобритания и Франция, вече обещаха да забранят бензиновите и дизеловите автомобили през 2040 г., което ще доведе до големи промени в автомобилната индустрия. И съответно ще подложи на огромен натиск производителите на петрол.Други държави – като Норвегия и Дания, например, се готвят да въведат забрани за използване на коли с двигатели с вътрешно горене още по-рано. Подобни мерки се обсъждат и от властите в Австрия и Холандия.Снимка: Wikipedia

Тагове:
fallback
  • #5
    GT ( преди 6 години )
    Няма нужда, да се забранват дизелите, те сами ще си изчезнат. В клас А, B и C след 2014-та е безмислено вече да се купува дизел. Разхода на гориво е същия, а цената на дизела дори е по-висока. Да не забравяме, че на бензиновия може да се сложи АГУ за още-по голяма икономия. Масовото навлизане на такива автомобили в БГ ще започне след 4-5 год. Ще останат само големи SUV и клас D и Е големи премиум автомобили, където дизела ще си остане по-добрия избор, освен ако данъците не променят нещо.
  • #4
    Някой ( преди 6 години )
    Познайте от три пъти какво ще стане ако арабите и подобни останат без единствения си приход. И ако всички държави загубят най-големия си приход - акцизите от горивата. И ако няколко милиона останат без работа. Така че, моля, не ми говорете за елавтомобили, забрани и подобни простотии. Лафът е "Прах в очите на хората"
  • #3
    пена ( преди 6 години )
    Накрая ще остане само Тинтири със фосилна таратайка. И ще трябва сам да си копае и рафинира нефта горкия...
  • #2
    ае ( преди 6 години )
    такаа - сега една бърза сметка:последната кола с ДВГ в Испания се продава 2039-та декември. Кара се в Испания до 2049 декември (10-на години). Идва на Горубляне 2050 януари. Продава се 2050 лятото КАТО НОВА!!! УНИКАТ!!! след това се кара до 2075-та в България тъй като тук няма как да се забраняват стари коли, особено ако им се сложи газ :)
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сега златната треска ще се замени от кобалотова ;)
fallback
Последни