Sin Cars иска да набере средства за масов градски електромобил, съобщава американската агенция
Българският производител на спортни автомобили Sin Cars се готви да излезе на борсата, за да финансира амбициите си да предложи масов електрически градски модел. Съобщението бе втора новина на американския сайт на Bloomberg вчера. Първичното публично предлагане ще е на БФБ - София, пояснява създателят на компанията Росен Даскалов. Целта е да бъдат набрани 20 милиона лева. Росен Даскалов. Снимка: КОЛЕЛА"Искаме да създадем многофункционална градска кола, която да се използва за превози, куриерски доставки и таксиметрови услуги", обяснява 47-годишният Даскалов в интервю за Bloomberg. "Европейските градове се нуждаят от подобен транспорт. Градските центрове скоро ще бъдат забранени за дизелови автомобили". Няколко китайски компании произвеждат подобен тип модулни автомобили, но според Даскалов "Китай е твърде далеч, а и ние можем да предложим по-добро качество". Русенският инженер смята да предложи около 40-процентов дял от компанията си на борсата. Според Bloomberg миналогодишните продажби на компанията са на стойност 2.3 милиона долара. До момента Sin Cars произвежда поръчкови пистови автомобили. В интервю за "КОЛЕЛА" Даскалов сподели, че основните му пазари са Съединените щати и Австралия. Благодарение на относително добрата квалификация на работната ръка и ниската й цена, Източна Европа привлече множество автомобилни производители в последните десетилетия, отбелязва в анализа си Bloomberg. В България, член на ЕС от 2007 година, вече произвеждат над 150 глобални компании за автомобилни компоненти, на които вече се падат около 4.5% от Брутния вътрешен продукт. Планираният градски автомобил, наречен L-City, вече бе представен от Даскалов в София през септември, а официалната премиера ще е напролет на Женевския автомобилен салон. Русенският конструктор обещава около 150 км пробег с едно зареждане и цена от порядъка на 10 000 евро.